Miro Švec: Viete, aké chyby robia firmy pri komunikácii a pri predaji?

Miro Švec je jedným z priekopníkov neuromarketingu na Slovensku a programovým lídrom časti online konferencie Neuro & AI RULEZZ Špeciál, ktorú prinášajú TheMarketers.biz a Voyo. V rozhovore s ním sa dozviete, prečo ho zaujal Matej Šucha z Mindworx a prečo ho vybral do programu, čo ho na jeho zisteniach upútalo a prečo by si ho marketéri určite mali pozrieť.

Prečo si vybral práve tohto spíkra?

V dnešnej dobe plnej „akože faktov“ sa stretávame s tým, že ľudia sa stále hľadajú alternatívne pravdy, alternatívne fakty a alternatívne postupy. Pritom zabúdame na tie staré, skúsenosťami overené a vedecky podložené. Chceme vynájsť alternatívne koleso, lebo to klasické, je nudné. Ale alternatívou ku kolesu je kocka alebo vajce, a to už nie je koleso. A toto sa deje podobne aj v marketingu. Darmo Les Binet s Petrom Fieldom napísali knihu o tom, ako deliť budget na budovanie značky a aktiváciu nákupu. Stále stretnete firmy, kde bojuje marketingový riaditeľ s obchodným. Darmo Byron Sharp s kolegami napísal knihu, v ktorej jasne povedal, že o úspešnom predaji rozhoduje penetrácia značky v mentálnom aj fyzickom priestore a že kľúčoví sú príležitostní zákazníci, nie tí verní.

Program neuročasti online konferencie bol aj preto koncipovaný rýdzo prakticky. Nebudeme hľadať alternatívne cesty k efektivite marketingu, ale povieme si o tých, ktoré fungujú a stoja na klasických pilieroch: Psychológia a behaviorálne vedy vedia zmapovať spotrebiteľské správanie a vedia spotrebiteľov „postrkovať“ k tomu želanému rozhodnutiu. A neuroscience zase nekompromisne dokáže dať odpovede na otázky typu prečo. Prečo Binet, Field, Sharp sa nemýlia a o ich zisteniach netreba polemizovať. Stačí ich len prijať.

Na konferenciu som pozval aj Mateja Šuchu, CEO konzultačnej spoločnosti Mindworx, experta na zákaznícku psychológiu. Prečo? Lebo výskumy ukazujú, že 90 až 95% nákupných rozhodnutí sa deje v podvedomí, teda v oblastiach, ktoré ľudia nemajú pod vedomou kontrolou, a preto o nich nevedia hovoriť. A práve Matej sa zaoberá skúmaním týchto procesov vrátanie mapovania bariér, ktoré od nákupov odrádzajú.

Prečo sú jeho zistenia a postrehy dôležité v dnešnej dobe?

Najcennejšie sú jeho 9 ročné skúsenosti z oblasti na rozhraní zákazníckej psychológie, marketingu a behaviorálneho marketingu, o ktoré sa vo svojej prednáške podelí. Ukáže, že behaviorálne a psychologické veci môžu byť integrálnou súčasťou marketingových riešení, pričom je jedno, či ide dizajn nejakého nového produktu, o zlepšenie digitálneho predaja, alebo zefektívnenie komunikácie. A navyše pomenúva 3 najväčšie chyby, ktoré firmy robia stále dookola pri komunikácii a pri predaji:

1. Firmy sa nepozerajú na rozhodovací proces zákazníka, na sériu jeho drobných rozhodnutí, jeho konzultácie, neistoty, motivácie na jeho zákazníckej ceste.

2. Firmy zákazníka presviedčajú, motivujú, ale neodstraňujú bariéry. Ak nekúpi, nemusí byť slabo motivovaný, môžu mu stáť v ceste psychologické bariéry, ktoré treba odhaliť a odstrániť.

3. Firmy sa ľahko vzdávajú zákazníkov, ktorý produkt momentálne nemajú v zóne akceptácie, ale umenie predávať, je práve o práci so zákazníkom na jeho ceste. Aby sa do tej zóny dostal.

Toto sú všetko dôležité veci, a preto po Matejovej spolupráci siahajú finančné ústavy naprieč celou Európou. A preto by ste si ani vy nemali nechať utiecť túto príležitosť, aby ste neskôr nemuseli prácne zháňať zásadné marketingové informácie a následne ich triediť na tie, ktoré sa osvedčili a tie ostatné.

Matejov pohľad na zákazníka je ďalší z pohľadov, ktoré spolu na konferencii vytvoria mozaiku toho, čo všetko sa odohráva v mysli a mozgu zákazníka. Príďte si ho pozrieť na online konferenciu a získajte aj ďalšie aktuálne poznatky nielen z behaviorálnej ekonómie, zákazníckeho rozhodovania, ale aj iných oblastí neuromarketingu.

Online konferencia Neuro & AI RULEZZ Špeciál sa bude konať 12. júna 2024 od 9:00 do 16:00 a všetky aktuálne informácie sú už dostupné na www.neuroAIrulezz.sk. Čo je však tiež veľmi podstatné – keby sa účastníci tejto konferencie nemohli zúčastniť na livestreame alebo jeho časti, bude im k dispozícii záznam konferencie, a to až do 30. 9. 2024.

Matej Šucha | CEO | Mindworx Consulting

Matej vyštudoval matematiku v Kodani a Zurichu. V praxi však tento románik dlho nevydržal a jeho srdce si získal úplne iný odbor - zákaznícka psychológia. Po 3 rokoch v korporáte Matej v roku 2015 založil Mindworx - konzultačnú firmu v oblasti zákaznickej psychológie a behaviorálnej ekonómie. Od vtedy po know-how Mateja a jeho tímu siahajú banky a poisťovne naprieč Európou. Vďaka nim chápu, ako sa rozhodujú ich zákazníci a ako ich efektívne presvedčiť. Mindworx svoje poznatky zo zákazníckej psychológie nevyužíva iba v strategických projektoch pre top firimy. Vytvorili aj tréningové programy, ktoré si získali povesť najlepších na svete.