Miroslav Švec z MARKETERS: Potrebujeme nové kľúče do hláv spotrebiteľov

Miro začínal v agentúre GfK s monitoringom reklamy, no neskôr naplno prepadol marketingovým prieskumom a skúmaniu správania sa spotrebiteľov. Ako jeden z prvých výskumníkov na Slovensku sa začal aktívne venovať neuromarketingu a spoločne s ďalšími branžovými partnermi postavili na platforme TheMarketers.biz základ nových konferencií pod značkou RULEZZ. Výskumy, analytická práca s dátami a „nazeranie“ do hláv či mozgov spotrebiteľov však ostali jeho životným štýlom a dnes sa Miro venuje výskumnej a konzultačnej v oblasti neuromarketingu a kurátorstvu na portáli MARKETER!S.sk. V kontexte sloganu konferencie Marketing RULEZZ 2021: "Ready for NEW MARKETING?" je Miro presvedčený, že pokiaľ dnes chceme robiť naozaj kvalitný marketing, potrebujeme úplne nové insighty. Tie zatiaľ nepozná ani Google, no v krátkom rozhovore s Mirom sa dozviete, ako sa k nim dostať.

PREČO JE DNES TAK DÔLEŽITÉ POZERAŤ SA NA SPOTREBITEĽA PO NOVOM?

Príroda si s nami zahrala poker a vyzerá to, že vsadila „all in“ proti doterajšiemu spôsobu života ľudí, ekonomiky, ... aj marketingu. Ľudia počas korony zmenili myslenie, správanie a vyhranili sa. Preto marketing potrebuje nové insighty. Zatiaľ ich nepozná ani Google, sú v hlavách spotrebiteľov a my sa k nim musíme efektívne dostať, aj pomocou inovatívnych postupov.

Pohyb ľudí sa z reality počas korony presunul do onlinu, zažité rutiny boli na nič, nové neboli. A ak k tomu pripočítame úzkosť z neznámej budúcnosti a strach o existenciu, tak ten šialený tlak musel niekam vyústiť. Motivačný systém havaroval. Časť frustrácie si zlízala vláda a protipandemické opatrenia a ten zbytok ešte stále tlačí ľudí. Je to ale boj. Na jednej strane ide o návrat k starým rutinám a na strane druhej o prispôsobenie sa novej situácii. Tieto dve sily frustrujú aj tlačia spotrebiteľov ku kompenzačným akciám, aj k tým „tu a teraz“.

ČO BY TEDA MALO BYŤ TÝM NOVÝMI KĽÚČMI DO NAŠICH SPOTREBITEĽSKÝCH HLÁV?

To, čo rozlúskne budúcnosť po korone, budú nové technológie a správanie ľudí − spotrebiteľov. Technológie a ich inovácie využiteľné v marketingu budú dostupné zhruba pre všetkých hráčov na trhu rovnako. Preto značkám konkurenčnú výhodu môže priniesť jedine lepšie pochopenie spotrebiteľov − nákupných motivátorov a bariér. A práve tu sme už pri funkciách mozgu, ku ktorým v branži majú najbližšie neuromarketéri. Práve takého, zaujímavého aj pre Slovensko, sme pozvali na tohtoročnú konferenciu Marketing RULEZZ 2021. Jeho neuromarketingové blogy patria na portáli MARKETER!S od jeho vzniku medzi najčítanejšie, čo sú dosť dobré dôvody na to, aby tento spíker prišiel a zároveň veríme, že má čo povedať aj našej branži o tejto téme. Jeho meno oznámime už čoskoro aj s ďalšími spíkrami.

PREČO NEUROMARKETING NABERÁ NA VÝZNAME PRÁVE DNES?

Tvorba nových rutín je dnešnej neistej dobe dláždená emóciami. Keďže emočný systém je jedným z dvoch riaditeľov ľudského mozgu, ktorý má v kompetencii rozhodovanie, motiváciu, aj správanie, neuro ide priamo do podstaty. Je pravda, že druhým riaditeľom je hodnotový racionálny systém, ktorý má tie isté kompetencie, ale ten emočný je trikrát rýchlejší − presadzuje sa v spontánnom rozhodovaní, ktorý dominuje pri nákupoch rýchloobrátok.

A práve preto neuromarketéri či „znalci mozgov“, ako ich nazývame, sa opierajú nielen o sily, ktoré spotrebiteľov vedú k rozhodnutiu, ale ako jediní na svete dokážu popisovať napríklad aj bariéry, ktoré spotrebiteľov od nákupov odrádzajú. A to je v dnešnej turbulentnej dobe veľmi dôležité. Aj preto sme presvedčení, že tieto inovatívne prístupy dokážu odpovedať aj na otázku, či a ako sme pripravení na „New Marketing“. Preto je dobré byť v správny čas na správnom mieste: 23. novembra 2021 na konferencii Marketing RULEZZ.