Neuromarketing: Ako môže Cootieho efekt znížiť šírenie coronavírusu
To, že „len podnety z okolia, ktoré dokážu naše zmysly zaznamenať a mozgy doručiť do vedomia, menia naše správanie,“ vie každý dobrý marketér. A všetko, čo nevidíme, necítime, neohmatáme, neochutnáme, čo je imaginárne, treba „materializovať“, či už ide o služby, produkty, alebo... coronavírus. Chcete, aby ľudia nechytali kľučky, nechali dvere otvorené, alebo aby nepoužívali zábradlie? Nalepte tam „materializované“ potvory v dostatočnej veľkosti, lebo originálne tam nikto nemôže zbadať. Už nebude nutné písať varovné texty, ktoré aj tak málokto kvôli ich zložitému spracovaniu dodrží. Prečo? Lebo obrázok vírusu spracúva emočný systém I. a text racionálny systém II. Mozgy reagujú okamžite len na emócie (systém I.). Až nálepka dostatočne veľkého vírusu je podnetom, ktorý sa emočnou skratkou dostane priamo do amygdaly − tá spustí reakciu strachu, hnusu a zmení správanie. Prečítajte si viac v skvelom článku z blogu neurosciencemarketing a naučíte sa spájať vnem s negatívnou emóciou (Cootieho efekt), pričom analógie vám pomôžu aj v marketingovej komunikácii.
How to use the Cootie Effect to reduce virus transmission. #Neuromarketing #BehaviorDesign https://t.co/nJKoriKpwc via @rogerdooley
— Shaun Myles (@InfluenceCat) March 24, 2020