Neuromarketing: Ako na pozicioning značiek? Presviedčať a presviedčať!

Konzistentné potvrdzovanie pozicioningu značky je kľúčovou súčasťou procesu jej budovania. Takže, keď začnete mať pocit, že potenciálnym spotrebiteľom nie je celkom jasná pozícia vašej značky, treba siahnúť po silnejších a efektívnejších „presvedčovadlách“. Ako napríklad v prípadoch značiek Mercedes a Porsche. Obe značky sú v podstate tradičné, nie sú najlacnejšie a pokiaľ chcete upraviť ich pozíciu alebo ju posilniť v niektorých z cieľových skupín, musíte urobiť viac ako len obyčajné video. A čo tak využiť spôsoby emocionálneho presvedčovania v spolupráci s neuromarketingom?

Značka Mercedes použila krátky film, v ktorom rieši život tridsiatnika v konfrontácii s jeho vlastným JA, ale ešte v tínedžerskom veku. Tínedžer, ktorý je ešte verný sám sebe a svojim hodnotám, vyčíta svojmu staršiemu JA počas 5 minút takmer všetko v jeho živote, až na značku a model auta, ktorým je samozrejme Mercedes. A aby značka bola pre mladých ešte presvedčivejšia, do kampane sa dostal aj AR filter #PlaybyYourRules.

Odlišný prístup zvolila značka Porsche. Na svoj spôsob presviedčania síce tiež využila krátky film, akurát že v ňom je Porsche priamo konfrontované s tryskovou stíhačkou Albatros. Neuromarketéri v ňom skúmajú zážitok pilota Albatrosu z letu a šoféra Porsche z jazdy, pričom dospejú k záveru, že mozog vníma oba zážitky úplne rovnako. Tento krátky film je súčasťou článku o neuromarketingu, takže ak chcete vedieť viac aj o tejto disciplíne hľadajúcej efektívne spôsoby presvedčovania, prečítajte si ho tu..