Neuromarketing bez ružových okuliarov: Čo vieme o rozhodovaní spotrebiteľov?

Často sa stretávame s veľkohubými vyhláseniami o tom, ako neuromarketing aplikovaný tou správnou neuromarketingovou agentúrou, zvýši predaj. Ale skutočnosť je iná. Proces utvárania rozhodovania je stále veľkou neznámou. To, čo vieme, sú síce len útržky, ale našťastie táto skladačka obsahuje čoraz viac stavebných kamienkov. Napríklad vieme, že keby ľudia mali robiť každý deň množstvo rozhodnutí a premyslieť každú situáciu, ich mozgy by boli paralyzované. Preto využíva mentálne skratky, opakuje minulé rozhodnutia, ktoré nekončili bolesťou. A majákom, ktorý mozgu pomáha zorientovať sa, je značka. Alebo, ak sme sa s niečím stretli bez ujmy a už to poznáme, v budúcnosti to uprednostníme lebo mozog predpokladá, že to bude bezpečné. Preto spotrebitelia uprednostňujú známe, pred neznámym. Na blog, ktorý odhaľuje aj ďalšie seriózne aj neseriózne možnosti využitia neuromarketingu, upozornil marketérov neuromarketing.sk.