Neuromarketing: Dobrý font, dobrý marketing. Zlý font, zlý marketing

Tvrdenie je to trochu nadsadené, ale vo svojej podstate pravdivé. Vedeli ste, že voľba nesprávneho fontu v textoch môže „zabíjať“ komunikačné posolstvo? Samozrejme obrazne, ale v marketingu to platí obzvlášť. Istý univerzitný výskum v zdravotníckej oblasti totiž ukázal, ako text a písmo dokážu ovplyvniť ľudí pri pokynoch lekárov, pokiaľ ide o zdravie. Následne sa tak otvára otázka, akú úlohu môžu zohrávať výber fontu pri spotrebiteľskom rozhodovaní? Ukazuje sa, že rozhodujúcu. Kľúčová je voľba fontov, ktoré musia zabezpečiť, aby bol text čo najčitateľnejší, lebo potom mozog predpokladá, že pri riešení sa nebude namáhať a bude jednoduché. A jednoduchosť naše ľudské mozgy milujú. Pri ťažko čitateľnom texte mozog predpokladá, že aj riešenie je náročné, do čoho sa mu preto nechce. Veda o mozgu preferuje jednoduchosť pred kudrlinkami, nesprávny font je niečo ako masový vrah vašich spotrebiteľov.