Neuromarketing: Prečo je hadí mozog kľúčom k spotrebiteľovi

Možno ste už počuli, že cena nie je dôležitá. Omyl, ona je dôležitá, no ešte dôležitejšie je to, že podstata rozhodnutia nie je racionálna. Kto chce pochopiť tento iracionálny koncept vzniku rozhodovania, mal by spoznať, ako funguje mozog hadov. Podstata ich rozhodovanie a rozhodovanie nás ľudí je rovnaká. A v čom spočíva? Had nečíta, nepremýšľa, pozerá, čuchá jazykom a keď mu emócie povedia, že je hladný a vidí korisť, útočí a keď sa bojí, uteká. A tak fungujú aj spotrebitelia, emocionálne a iracionálne. A ešte jedna poznámka: Cena je tiež iracionálna emócia, lebo drahá vec môže spustiť emóciu, napríklad, strachu (nezostanú mi peniaze na iné) alebo pýchy (ja na to mám, kupujem kvalitu), ako aj lacná vec môže spôsobiť strach (lacné sa hneď pokazí), alebo pýchu (výhodná kúpa, zostanú peniaze aj na iné). Samozrejme emočná, teda iracionálna odozva spotrebiteľov na váš marketing je pestrejšia, ale bez pochopenia plazej podstaty spotrebiteľského správania sa k vysokej efektivite nedostanete. Viac nájdete v staršom, ale podstatnom texte, na ktorý upozornil príspevok neuromarketing.sk.