Neuromarketing: Prečo počujeme to, čo očakávame, že budeme počuť

Určite si mnohí pamätáte The Beatles a ich v skladbu Yellow Submarine, kde v recitále zaznie: „Môžte mi vylízať!“ Bez upozornenia to ale na prvýkrát len málokto počuje, lebo mozog Slovákov neočakáva v anglickej pesničke Slovenčinu, tak ju ani nezapojí. A my to preto „nepočujeme“. Ale po upozornení očakávanie slovenského výroku zapojí v mozgu Slovenčinu a my to počujeme. Počas posledných 20 rokov výskum mozgu pokročil a ukázal, že mozog neustále vytvára predpovedné modely aj vtedy, ak ide o prepojenie s okolím pomocou zmyslových vnemov. A dôsledky pre reklamu? Dr. Alejandro Tabas vraví: „Naše subjektívne presvedčenie o fyzickom svete má rozhodujúcu úlohu v tom, ako vnímame realitu.“ Treba dodať, že aj v tom, ako vnímame reklamu a značky. Preto nemá zmysel presviedčať ľudí reklamou, meniť ich postoje, ale ich len emocionálne utvrdzovať v ich subjektívnom svete. Fascinujúci článok o príčinách kontaminácie reality subjektívnym prednastavením pre fajnšmekrov.

Foto: neurosciencenews.com