Neuromarketing: Prečo vyhral Trump? 4 ponaučenia z volieb v USA v roku 2016

Táto otázka je úplne na mieste - veď Donald Trump pôsobí ako obyčajný „neokrôchanec“, ktorého výroky nemajú žiadny racionálny základ. A aj napriek tomu v posledných voľbách v USA v roku 2016 prekvapujúco vyhral. Klasické prieskumy zlyhali a preto sa mnohí politickí marketéri pýtajú - prečo boli také nepresné? Správanie a rozhodovanie ľudí je ťažké predvídať, a to aj vtedy, keď sa ich spýtate a oni vám úprimne, naozaj podľa najlepšieho vedomia a svedomia, odpovedia. Lenže pri skutočnej voľbe už vstupujú do hry emócie, v politike aj dlhodobé, plazivé, ktoré sa presadia v nevedomí, spustia akciu a nakoniec o tom informujú vedomie. Keďže Donald Trump presne takto využil emócie voličov, vyjadril strach a úzkosť z ich ekonomickej budúcnosti a iných „hrozieb“, emočne prevalcoval svoju racionálnu konkurentku Hillary Clinton. A čo to znamená pre marketérov? Hlavne potrebu si uvedomiť, že Trump myslel na voličov a nie na seba a jeho tím využíval Big Data a personalizované správy. Prečítajte si už viac z blogu Rogera Dooleya alebo jeho starší článok na portáli Forbes o vplyve nevedomia pri rozhodovaní voličov. A nezaškodilo by, keby sa z týchto záverov dokázali poučiť aj naši „prudko racionálni“ politici či ich marketéri. Aby sme sa po našich ďalších voľbách tu na Slovensku až tak veľmi nedivili.