Neuromarketing: Upratanie emócií a pocitov vás posunie ďalej
„Nie, pocity sa nemerajú porovnávaním so šírkou úsmevu Julie Roberts,“ povedal by Maťko vo Večerníčku Kubkovi. Emócie sú reakcie nižšej úrovne, ktoré vznikajú vo vývojovo pravekých oblastiach uložených hlboko vo vnútri mozgu a vyvolávajú telesné zmeny (aj úsmev). Ale pocity, ktoré si často ľudia zamieňajú za emócie, sú len a len produktom mysle v nových oblastiach mozgu na povrchu šedej kôry.
Pocity sú vedomé a dajú sa zisťovať sebahodnotením, rozhovormi, dotazníkmi. Ale v komerčnom výskume, reklame a marketingu sú dôležitejšie emócie, ktoré vznikajú mimo vedomej kontroly mozgu a riadia počiatok procesu rozhodovania. Aj to, či spotrebiteľ kúpi/nekúpi. Ak vás téma zaujíma, prečítajte si blog iMotions, alebo si stiahnite príručku.
Emotions ? Feelings - do you know how to differentiate them? https://t.co/5zfdzxvBxx
— iMotions (@iMotionsGlobal) 20. júna 2018