Neuromarketing: Vernosť, odmena a pokrok v digitálnej dobe
Nie je to tak dávno, keď sme boli obťažkaní vernostnými plastovými kartami a papierovými kartičkami, kde sa zbierali body. Bolo to otravné, však. Najmä ak uvážite, že z tých plastových ste nevedeli zistiť žiadne aktuálne stavy, ktoré by vás k niečomu momentálne motivovali. Ak tak, tak len zo zvyku, že niekedy naozaj môže prísť nejaká odmena. Na tých papierových bolo aspoň vidieť, koľko nálepiek, bodov, pečiatok, ... ešte musíte získať, kým príde odmena. Tie „zberateľské“ boli lepšie, lebo my cicavce máme takú vlastnosť, že čím sme bližšie k potrave − odmene, tým viac toho robíme preto, aby sme sa k nej dostali rýchlejšie. Volá sa to gradient odmeny. A toto je tá kľúčová informácia pre všetky dobré vernostné programy a následné odmeňovanie za „vernosť“. Ak uvažujete o redizajne vernostného programu, prečítajte si poznámky a tipy, ktoré z hľadiska neuromarketingu spísal Roger Dooley a určite ho zveľadíte ešte lepšie, ako ste zamýšľali.
Progress bars are powerful, Neo, and can change your behavior. The Goal Gradient effect makes you push harder the closer you get to the goal. Fake progress, like starting you at 40%, motivates you more than 0%. https://t.co/PgWSOfLxY3
— Roger Dooley (@rogerdooley) February 16, 2020