Neuromarketing: Využívajte emócie a prekvapenia, neriešte rácio

Viete, ako dostanete vaše posolstvo do mozgu spotrebiteľa, ktorý každodenne atakuje 5.000 komerčných informácií? Cynická odpoveď by znela „ťažko“. Ale 3 neuromarketingové komunikačné diaľnice vedúce do mozgu spotrebiteľa vám predsa len môžu pomôcť zvýšiť efektivitu vašej komunikácie. Rozhodovanie, aj to nákupné, spúšťajú emócie, ktoré štartuje mimo vedomej kontroly. Nevedomie spracuje každú sekundu 11 miliónov bitov informácií a vedomie sa popri tom nemá čím chváliť, lebo spracuje menej ako 100 bitov. A čo to znamená? Že vedomie nemá šancu spúšťať správanie, reakcie, ani rozhodovanie, môže ho registrovať a na zabrzdenie bežiaceho procesu rozhodovania potrebuje dlhý čas. Preto: Využívajte emócie, neriešte rácio. Ponúkajte spotrebiteľom nečakané zisky a prekvapujúce drobné potešenia pri každej návšteve vášho webu. A zamyslite sa nad cenovou stratégiou, lebo súvisí s vnímaním kvality. Najmä tento tretí príklad vytestovania vnímania kvality na základe ceny značkou Olay je výborne spracovaný v blogu, na ktorý upozornil neuromarketing.sk.