Neuromarketing: Žiadna bolesť, žiadny zisk? Ako si mozog vyberá medzi nimi

Ak ste fanúšikmi neuromarketingu, potom vás ohúri posledný objav týkajúci sa budúcej bolesti a budúceho zisku, ktorý bol lokalizovaný do oblasti ventrálneho striata. Nie, nepokračuje to akademicky, ako článok na neurosciencenews.com, na ktorý komunitu marketérov upozornila agentúra Marketing Brainology.

Je to prosté. Pri rozhodovaní bojuje budúca bolesť zo straty peňazí (niekedy môže ísť aj o strach či paniku z niečoho nového) a budúci zisk spolu v jednej lokalite mozgu. Ide o jednotnú menu, spoločného menovateľa, ktorý dáva na jednu úroveň bolesť a zisk. A ako to môžete využiť v marketingu? Prinášajte prísľuby budúceho zisku (založeného na racionálnych hodnotách, a/alebo na emočných potešeniach, či oslovením jednej z pravekých hardvérových afektívnych dráh v mozgu, ktoré máme spoločné s väčšinou cicavcov, ktorú zaktivizuje vyhľadávanie, starostlivosť, hra alebo slasť). Budúci zisk je potom schopný poraziť bolesť, ktorá sa objaví vo ventrálnom striate pri rozhodnutí o budúcom nákupe a následne aj pri platení, alebo sa presadí bolesť a žiadny nákup nebude. Je to buď jedno alebo druhé.

Obrázok: pixabay.com; @GerdAltmann.