Optické ilúzie v printovej reklame: Ako Lexus predstavil svoj Safety System

Ako vyjadriť bezpečnostný systém auta založený na vlastnostiach panoramatickej kamery bez komplikovaného vysvetľovania, bez použitia produktu a navyše v printe? Analógiou, ktorou je v tomto prípade optická ilúzia (viac o analógiách v poznámke pod postom). Ak sa pozriete na oko, vidíte tvár spredu, ak na pery, vidíte to isté, ale z boku. Nevadí, že táto kreativita od Leo Burnett sa inšpirovala starou optickou ilúziou, v ktorej jeden portrét skrýva dievča aj babičku (viď oko s nosom vľavo a ústa dole v strede obrázku), lebo jej dala nový rozmer. Pozrite si oba vizuály na portáli Ads of the World, je to pekný kreatívny výlet do Egypta za značkou Lexus.

optická ilúzia

Poznámka kurátora: V reklamách sa často používajú metafory a analógie. Ale medzi nimi je rozdiel. Analógie sú lepšie ako metafory, lebo metafora je abstraktná a ľudský mozog musí vynaložiť veľa mentálnej práce (a klient aj veľa peňazí), aby metaforu spracoval a priradil si k nej význam, ktorý chcel autor vyjadriť. Dokonca v mozgu bola identifikovaná oblasť, ktorá rieši metafory a keď sa zničí a zostane nefunkčná, metaforám neporozumiete vôbec. Naopak analógia je automatická, rýchla a zrozumiteľná na prvú, ako v tomto printe od značky Lexus.

Ilustrácia: www.adsoftheworld.com; Leo Burnett