Optické ilúzie v printovej reklame: Ako Lexus predstavil svoj Safety System
Ako vyjadriť bezpečnostný systém auta založený na vlastnostiach panoramatickej kamery bez komplikovaného vysvetľovania, bez použitia produktu a navyše v printe? Analógiou, ktorou je v tomto prípade optická ilúzia (viac o analógiách v poznámke pod postom). Ak sa pozriete na oko, vidíte tvár spredu, ak na pery, vidíte to isté, ale z boku. Nevadí, že táto kreativita od Leo Burnett sa inšpirovala starou optickou ilúziou, v ktorej jeden portrét skrýva dievča aj babičku (viď oko s nosom vľavo a ústa dole v strede obrázku), lebo jej dala nový rozmer. Pozrite si oba vizuály na portáli Ads of the World, je to pekný kreatívny výlet do Egypta za značkou Lexus.
Take a look at the new Lexus ad by @LeoBurnett, Egypt: More Eyes on the Road https://t.co/HuHiUKLZHS pic.twitter.com/S0PbI0Kj6o
— Ads of the World™ (@adsoftheworld) November 3, 2020
Poznámka kurátora: V reklamách sa často používajú metafory a analógie. Ale medzi nimi je rozdiel. Analógie sú lepšie ako metafory, lebo metafora je abstraktná a ľudský mozog musí vynaložiť veľa mentálnej práce (a klient aj veľa peňazí), aby metaforu spracoval a priradil si k nej význam, ktorý chcel autor vyjadriť. Dokonca v mozgu bola identifikovaná oblasť, ktorá rieši metafory a keď sa zničí a zostane nefunkčná, metaforám neporozumiete vôbec. Naopak analógia je automatická, rýchla a zrozumiteľná na prvú, ako v tomto printe od značky Lexus.
Ilustrácia: www.adsoftheworld.com; Leo Burnett