Palo Hapák: Tri otázky, ktoré by si mal položiť každý marketér
Alebo o tom, ako ma tri jednoduché otázky dostali a prečo som začal premýšľať nad tým, prečo sa vlastne oplatí prísť na marketingovú konferenciu Marketing RULEZZ.
Nedávno mi do inboxu pristál newsletter od Roberta Le Veneura z agentúry RobertNemec.com. Väčšinou takéto emaily preletím očami a idem ďalej. Tentokrát som sa však zastavil.
Robert v ňom hneď v úvode pomenoval tri veci, ktoré musíte zákazníkom vždy a všade pripomínať – a to vo forme troch úplne jednoduchých otázok:
1. Ako sa volá vaša firma alebo značka?
2. Čo robíte?
3. Prečo by si zákazníci mali vybrať práve vás?
Banálne, no nie? No až dovtedy, keď sa pokúsite odpovedať na tú tretiu otázku... Chvíľu sa zamyslene škriabete po hlave a potom vás napadne, či náhodou práve na tejto tretej otázke dosť často nezlyhávame – že niekedy nevieme jasne vysvetliť jasne, prečo sme iní a prečo by mal niekto dať prednosť práve našej značke... keďže nie ste jediný ani unikátny na tomto svete.
A keďže vždy keď narazím na niečo inšpiratívne, snažím sa to „opajcnúť“ a aplikovať to v tom, čo robím. Volám to zapisovanie si nápadov.
A tu sa dostávame k pointe. Potrápil som sa a tie tri odpovede som si zapísal… a potom som si povedal: “Počkať, toto je vlastne celkom dobrý spôsob, ako elegantne vysvetliť, prečo by mali marketéri či ľudia z firiem aj agentúr prísť práve na našu konferenciu Marketing RULEZZ.”
Pokiaľ ste došli až potiaľto, je načase poznamenať, že tento článok má dve poslania: podeliť sa o nevynútenú inšpiráciu od Roberta, ktorá stojí za zamyslenie sa (ja sám som sa zamyslel). A úplne zištne využiť túto inšpiráciu, aby som vám pripomenul, že Marketing RULEZZ 2025 je tá konferencia, ktorú si jednoducho nechcete nechať ujsť. A tu je tá odpoveď na tretiu otázku: Prečo by ste si mali vybrať práve Marketing RULEZZ?
Pretože Marketing RULEZZ nie je „len ďalšia konferencia“. Sú na to minimálne tri dôvody (okrem toho, že tento rok je to už 15. ročník):
1. Najväčšia platforma. Tu sa stretne celá marketingová komunita – 1000+ účastníkov, 50+ spíkrov, 4 stages, 40+ partnerov. Ak chcete byť „pri tom, kde sa to deje a kde sú všetci“, je to tu.
2. Najprepracovenejší obsah. Už niekoľko rokov prinášame svetové kapacity, ale aj lokálne príklady. Od Lesa Bineta, Richarda Shottona až Rachel Kennedy a Ehrenberg-Bass až po case studies, ktoré ukážu, že dáta a emócie spolu fungujú ako gin a tonic – každé samo o sebe je fajn, ale spolu dávajú zmysel.
3. Najlepšia energia a networking. Konferencie nie sú len o prednáškach. RULEZZ je zážitok, miesto, kde získate nové kontakty, stretnete starých známych a večer si na afterke pozriete víťazov Digitálnej agentúry roka, dáte si 1+ drinky.... A to sa nedá stiahnuť z YouTube.
Takže áno – tá tretia otázka je naozaj zákerná. A konferencia Marketing RULEZZ je tu práve preto, aby si každá značka a každá firma na nej pre seba našli tú správnu odpoveď.