Personalizovaná reklama: Viete, ako ju vnímajú spotrebitelia?
Personalizovaná reklama má dve tváre: Je užitočná, keď vám ponúkne zľavu na vec odloženú v nákupnom košíku, ale niekedy môže dobre liezť na nervy, keď aj tri mesiace po uskutočnenom nákupe vás ešte stále otravuje. Kedy je personalizovaná reklama obchodným spojencom digitálneho marketéra a kedy sa stáva útočníkom na súkromie spotrebiteľov? Práve na túto otázku odpovedá prieskum na blogu portálu SMT. Ľudia prijímajú reklamy, ktoré sú prispôsobené ich záujmom, ale rozlišujú medzi pohodlnosťou a invazívnosťou. E-mail marketing je príjemnejší a efektívnejší ako napríklad reklama na Facebooku (píšu autori v plnej správe), ktorej tam nedôveruje najviac ľudí. Ale personalizovanú reklamu celkovo vníma negatívne menej ako polovica ľudí. Výborný prieskum v prehľadnej infografike, ktorý dáva prehľad nielen o celkových postojoch, ale ponúka členenia podľa pohlavia, či podľa generácií.