Pre PR agentúry: Inovujte výstupy od TS, cez reporting až po selfpromo
Ako by ste mali inovovať výstupy, aby lepšie predali vašu tvorivú prácu? Ak idete na maximum v kreativite aj v pracovistosti, potom budete musieť urobiť viacej na seba nadväzujúcich zmien. Najskôr ponúknite klientovi alternatívnu tlačovú správu, potom inovujte aj report z kampane, aby bola radosť naň pozrieť a na záver o tom všetkom ešte napíšte blog. Súhrn inšpiratívnych návodov vám v tom pomôže.
Poďme postupne. Čo môže byť alternatíva k tlačovej správe? Podľa PR Daily môžete vytvoriť dobrý príspevok na blogu klienta, infografiku, či video, alebo len stručný destilát toho najdôležitejšieho, čo chcete povedať. Novinári majú toto všetko radšej ako klasickú tlačovú správu.
Následne môžete inovovať aj report pre klienta z kampane. Pozrite si blog Spin Sucks a nájdete cestu, ako do reportu dodať novú energiu. Navodíte ju použitím neokukaných grafov, popisom toho, ako ste menili a zmenili verejnú mienku, prípadne zvýšili predaj. Môžete tiež skombinovať viaceré údaje z viacerých zdrojov, alebo vysvetliť problémy, ktoré sa počas kampane vyskytli. Ale potom nezabudnite z niektorých z nich vytvoriť nové výzvy. Trikov a tipov je blogu ešte viacej.
As you think about how to report on your PR success ,@matty_martian has 7 things to keep in mind https://t.co/61Otqhgsb6 pic.twitter.com/NTn90euLq2
— Spin Sucks (@SpinSucks) September 5, 2018
Píšete pre klientov, ale odpovedzte úprimne: Prečo nepíšete pre seba? Nie je to výčitka ale príležitosť. Takmer žiadne PR agentúry nedávajú vedieť o svojej práci pre klientov. Napíšte o poslednej kampani agentúny blog, hoci podľa návodu PR Daily a odkomunikujte ho na sociálnych sieťach. Pozrite sa na digitálne agentúry, ako tie makajú.