Prečo je kvalitatívny marketingový prieskum dôležitý?

Keď sa povie prieskum, marketérom sa vybaví štatistika, percentá a výrok Winstona Churchilla – Verím iba tým štatistikám, ktoré som si sám sfalšoval, alebo výrok Georgea Bernarda Shawa – Poznám tri druhy lží: Malá lož, veľká lož a štatistika. No treba vedieť, že prieskumov je viac typov a vzájomne sa dopĺňajú. Percentá sa spájajú s kvantitatívnym výskumom, ktorý odpovedá na otázky typu „KOĽKO je tých, čo značku poznajú, kupujú, ...?“ vždy s výstupmi v percentách. Okrem experimentov a pozorovaní sú dôležité aj odpovede typu „PREČO ľudia ne/robia to, čo ne/robia, ...?“ A práve na kvalitatívny prieskum a otázky typu PREČO? (ČO? KDE? KEDY? AKÝM SPÔSOBOM? ...) s výstupmi vo forme výrokov a spotrebiteľských insightov, ktoré väčšinou súvisia so spotrebiteľskými motiváciami a bariérami (friction), sa zameral stručný blog agentúry Created by Wisible.

Obrázok: pixabay.com; Gerd Altmann.