Prečo videá s mačiatkami vedú rebríčky sledovanosti na sociálnych sieťach?

Základným východiskom na odpoveď je to, že ľudia aktívne hľadajú na sociálnych sieťach „relax“. Presnejšie hľadajú slastné potešenie, za ktorým je dopamín vytváraný v hypotalame na základe pozorovania roztomilo ťarbavých, hebkých mláďat cicavcov a mačiatok zvlášť. Keďže dopamín je vysoko návyková látka, publikum ľahkých neoficiálnych narkomanov, ktorí si túto návykovú látku potrebujú vytvárať v mozgu zas a znova prežívaním podnetov, je veľké, dopamínotvorné videá sa tak dostávajú na čelo rebríčkov sledovanosti. Peter Gábor, tvorca video obsahu v agentúre ContentFruiter, v zaujímavom blogu pretavil využívanie dopamínového fenoménu v content marketingu.

Foto: pixabay.com; Алексей Боярских.