Pricing a neuromarketingové návnady: Decoy marketing

Marketéri milujú benefity a spotrebitelia nízke ceny, lebo to sú kľúčové návnady, ktoré spúšťajú nákup. Ale je ešte niečo iné, čo je medzi vedomím a rozhodnutím. Je to hra s rámcami, ktoré v konečnom dôsledku zvyšujú priemernú výšku nákupu. Ak ponúknete menej atraktívnu položku za nižšiu ale podobnú cenu ako atraktívnejšiu, zrazu sa tá atraktívnejšia začne javiť ako oveľa výhodnejšia. Je za tým mozog spotrebiteľa, ktorý nerieši absolútnu protihodnotu za peniaze, ale miluje porovnávanie. Ako to v marketingu funguje sa dočítate z blogu, v ktorom Roger Dooley na príkladoch vysvetlil podstatu Decoy marketingu.

Rogera môžete vidieť a počuť na Slovensku 23. novembra 2021 na najväčšej marketingovej konferencii Marketing RULEZZ 2021: Ready for new marketing, kde vystúpi ako keynote spíker. Neuromarketing 2.0 coming soon!

Obrázok: pixabay.com; OpenClipart-Vectors.