Richard Shotton: Kúzelné ceny fungujú, ale prečo ich potom nevyužívate?

Občas nezaškodí, keď si pripomenieme staršie zistenia, ktoré sú stále poučné. Z analýzy vyplýva, že kúzelnú cenu − končiacu sa číslom 9 − bežne používa iba 8% cenotvorcov. Existuje ale efekt ľavej číslice, ktorú si mozog lepšie pamätá ako pravú. Takže ak človek vidí cenu 69 alebo 60, mozog si lepšie pamätá jej začiatok, ako koniec, a potom v pamäti obe ceny splývajú. Prečítajte si viacej o tomto fascinujúcom efekte priamo z textu behaviorálneho marketéra Richarda Shottona, ktorý v našich končinách používal už Tomáš Baťa a my ho skôr poznáme pod pojmom baťovské ceny, teda ceny končiace sa číslicou „9“.

Foto: pixabay.com; @Marc Pascual.