Richard Shotton: Kúzelné ceny fungujú, ale prečo ich potom nevyužívate?
Občas nezaškodí, keď si pripomenieme staršie zistenia, ktoré sú stále poučné. Z analýzy vyplýva, že kúzelnú cenu − končiacu sa číslom 9 − bežne používa iba 8% cenotvorcov. Existuje ale efekt ľavej číslice, ktorú si mozog lepšie pamätá ako pravú. Takže ak človek vidí cenu 69 alebo 60, mozog si lepšie pamätá jej začiatok, ako koniec, a potom v pamäti obe ceny splývajú. Prečítajte si viacej o tomto fascinujúcom efekte priamo z textu behaviorálneho marketéra Richarda Shottona, ktorý v našich končinách používal už Tomáš Baťa a my ho skôr poznáme pod pojmom baťovské ceny, teda ceny končiace sa číslicou „9“.
Foto: pixabay.com; @Marc Pascual.Interesting ad from Waitrose in which they’re again trying to overturn their over priced image
— richard shotton (@rshotton) April 14, 2022
But every one of the prices they use as an example ends in 0 or 5
Perhaps better to save the media costs and just use charm pricing ie prices ending in 9 https://t.co/yMlAsClsoU pic.twitter.com/XNVoV3Djqy