Richard Shotton: Prečo by sme sa mali inšpirovať marketingovými darebákmi?
Pre Shottona sú ekvivalentom darebákov viktoriánski obchodníci, ktorí išli za hranu. Jedným z neuveriteľných príkladov pútania pozornosti je príbeh Thomasa Liptona, ktorý začínal ako obchodník a upútal pozornosť v tej dobe najväčším syrom na svete − zanechal po sebe značku Lipton Tea. Druhým je zase Thomasa J. Barratta, ktorý zmenil kúpenú maľbu sira Johna Everetta Millaisa s názvom Bubbles, kde pridal mydlo a obrázkom vo forme reklamy potom zahltil tlač neznesiteľnou frekvenciou. Čo je ale pozoruhodné, je to, že na francúzske mince, ktoré boli v UK zákonným platidlom vyryl svoju značku „Pears‘ soap“ a týmito mincami vyplácal zamestnancov, z čoho vznikol neuveriteľný buzz.
Ako píše Richard: „Preto by sme mali hľadať inšpiráciu v oblastiach, kde sa ostatní nepozerajú. Všetci vaši konkurenti vedia, čo bolo tento rok v Cannes úspešné, ale málokto bude hľadať inšpiráciu vo viktoriánskej dobe.“
Richard patrí v súčasnosti medzi najoceňovanejších spíkrov v oblasti marketingu a vystúpi ako keynote spíker na najväčšej marketingovej konferencii Marketing RULEZZ 2022, ktorá sa bude konať 27. septembra v Starej tržnici v Bratislave. Registrujte sa už dnes, lístkov je čoraz menej!
Obrázok: mediacatmagazine.co.uk.A new piece on learning from marketing rogues
— richard shotton (@rshotton) September 15, 2022
Including how Pears paid their workers with coins stamped with a brand message
It was illegal in 1860 to deface Queen Vic's image so he imported 250k French coins (still tender in UK) & used them insteadhttps://t.co/esn90IfJzd pic.twitter.com/FQ2ZqFbsjn