Richard Shotton: Prečo by sme sa mali inšpirovať marketingovými darebákmi?

Pre Shottona sú ekvivalentom darebákov viktoriánski obchodníci, ktorí išli za hranu. Jedným z neuveriteľných príkladov pútania pozornosti je príbeh Thomasa Liptona, ktorý začínal ako obchodník a upútal pozornosť v tej dobe najväčším syrom na svete − zanechal po sebe značku Lipton Tea. Druhým je zase Thomasa J. Barratta, ktorý zmenil kúpenú maľbu sira Johna Everetta Millaisa s názvom Bubbles, kde pridal mydlo a obrázkom vo forme reklamy potom zahltil tlač neznesiteľnou frekvenciou. Čo je ale pozoruhodné, je to, že na francúzske mince, ktoré boli v UK zákonným platidlom vyryl svoju značku „Pears‘ soap“ a týmito mincami vyplácal zamestnancov, z čoho vznikol neuveriteľný buzz.

Ako píše Richard: „Preto by sme mali hľadať inšpiráciu v oblastiach, kde sa ostatní nepozerajú. Všetci vaši konkurenti vedia, čo bolo tento rok v Cannes úspešné, ale málokto bude hľadať inšpiráciu vo viktoriánskej dobe.“

Richard patrí v súčasnosti medzi najoceňovanejších spíkrov v oblasti marketingu a vystúpi ako keynote spíker na najväčšej marketingovej konferencii Marketing RULEZZ 2022, ktorá sa bude konať 27. septembra v Starej tržnici v Bratislave. Registrujte sa už dnes, lístkov je čoraz menej!

Obrázok: mediacatmagazine.co.uk.