SNASK na Marketing RULEZZ: Ako na dizajn, kreativitu a efektívnu komunikáciu?

„Ako dizajnér alebo kreatívec máte možnosť viezť sa alebo neviezť na vlne nových nástrojov, ktoré nám dnešný svet ponúka. Len sa uistite, že chápete dôsledky svojho konania.,“ hovoria Erik Kockum, Partner & Creative Director a Freddie Öst, Founder & Brand Director zo švédskej kreatívnej agentúry SNASK v rozhovore pre portál MARKETERIS.sk.

Nenechajte si ujsť vystúpenie týchto dvoch severských dizajnových rockerov naživo na konferencii Marketing RULEZZ 2024 aj s ich kreatívnou show „Pink is the new black“! Už 20. novembra v bratislavskej Starej tržnici.

Čo je podľa vás najväčšou výzvou, ktorej čelia dnešní dizajnéri a kreatívci v tejto zložitej a dynamickej dobe?

Najväčšia výzva pre nás spočíva v inováciách o vývoji technológií, čo sme sa naučili už v minulom storočí. No pokiaľ sa prestaneme meniť a vyvíjať, rýchlo zastaráme a nebudeme schopní využívať ich silu. Ako dizajnér alebo kreatívec máte možnosť viezť sa alebo neviezť na vlne nových nástrojov, ktoré nám dnešný svet ponúka. Len sa uistite, že chápete dôsledky svojho konania.

Vaša agentúra SNASK je známa tým, že porušuje konvencie a využíva odvážnu a smelú kreativitu. Ako si vo svete, ktorému čoraz viac dominujú stratégie založené na údajoch a umelej inteligencii, udržiavate rovnováhu medzi tým, aby ste zostali verní svojim umeleckým, rebelským koreňom, a prispôsobením sa týmto novým technologickým nástrojom? Myslíte si, že existuje riziko, že kreativita bude zatienená dátami? A ako zabezpečujete, aby vaša práca zostala aj v tomto dynamickom prostredí svieža a pôsobivá?

No, dáta je veľmi ťažké zozbierať tak, aby boli kvalitné a relevantné. Potom je ťažké ich správne analyzovať a v ďalšom kroku je náročné vyvodiť z nich správne závery a opatrenia. Pokiaľ ide o AI, kľúčom je nevnímať ju ako konkurenciu, ale ako nástroj. Ak keď prišiel internet, v mnohých odvetviach bol vnímaný ako konkurencia, ale dnes vieme, že ak ho dokážeme využiť správnym spôsobom, je to len nástroj a dobrý nástroj. Keby ľudia neexistovali, AI by bol oveľa smrteľnejšia. Ale kým existujú ľudia, AI sa musí vzťahovať na nás, nie naopak. Malý príklad: Kópia Mony Lisy, ktorá vám visí na stene, na hostí pri večeri dojem neurobí. Prečo? No nie preto, že nie je krásna alebo dokonale vyrobená. Ale preto, že nie je pravá. Nám ľuďom záleží na originalite. Záleží nám na príbehu, ktorý sa za tým skrýva. Záleží nám na remesle a hodinách, ktoré si jeho výroba vyžiadala. Na nikoho by neurobil dojem obraz na vašej stene, ktorý vytvorila AI za 5 minút. Takže ako pri väčšine technológií, vyvíjajte sa spolu s nimi a používajte ich ako nástroj vo svoj prospech a budete v úplne poriadku.

Mohli by ste našim kreatívcom, dizajnérom, marketérom a reklamným agentúram povedať vaše tri TOP odporúčania, ako v týchto časoch vytvoriť úspešnú kreatívnu marketingovú stratégiu a urobiť to najlepšie pre svoju značku?

Don’t trust data: Nedôverujte dátam. Veľmi zriedkavo sú kvalitatívne. Spýtajte sa seba a svojich kolegov, kedy ste si naposledy vzali v utorok dve hodiny voľna, aby ste sa išli zúčastniť kvalitatívneho marketingového prieskumu a dostali za to 50 Eur. Ľudia, ktorí ich robia, sú najčastejšie nezamestnaní alebo študenti. A väčšina z nich ani nerobí prieskumy veľmi presne a dôkladne. V neposlednom rade majú tendenciu odpovedať na to, čo považujú za správnu odpoveď, a nie na to, čo si skutočne myslia alebo cítia.

Try to flatten hierarchies in creative discussion, they are counter productive: Snažte sa v tvorivej diskusii potláčať hierarchie, sú kontraproduktívne. Ak má v tvorivej diskusii názor jednej osoby oveľa väčšiu váhu ako tých ostatných, rýchlo sa stane nudnou. Strach je najväčším zabijakom kreativity.

Make sure your teams are as diverse as possible: Uistite sa, že vaše tímy sú čo najrozmanitejšie. Spoločnosť Google zistila, že najrozmanitejšie tímy boli najúspešnejšie. Ak ste napríklad skupina zložená len z mužov, strácate z uhla pohľadu, myšlienok a mysle 50 % populácie. To isté platí pre etnickú príslušnosť, vek, sexualitu atď. Mix it up damnit!

CASE "Klarna Smooth Situations": Kreatívna réžia, originálne filmy a fotografie pre najmodernejší finančný gigant Klarna, kde „smooth“ bankovníctvo prináša život bez obmedzení. By SNASK

Nezabudnite! Erik Kockum a a Freddie Öst zo SNASK vystúpia naživo na konferencii Marketing RULEZZ 2024 už 20. novembra v bratislavskej Starej tržnici. A ich dve kejsky prinesie aj exkluzívna ročenka MARKETETING & DIGITAL AGENCIES 2024.