Storytelling: Dobrá správa pre značky − svet je podľa príbehov v masmédiách zlý

O efektivite a sile príbehov, ktoré rozprávajú značky, dnes už nikto nepochybuje. Je to tým, že epizodická pamäť, tá, ktorá si pamätá fragmenty príbehov, je oveľa-oveľa výkonnejšia, ako faktografická pamäť, ktorú treba drilovať, aby si zapamätala dátumy, slovíčka, definície, ..., skrátka fakty. Blog neúctivej writerky Henneke D je dosť poetický, zvýrazňuje príbehy a ich silu. Sme to, čomu veríme, sme takí, aké príbehy si vyberáme a žijeme. Ale čítaním medzi riadkami vám po chvíli docvakne, že príbehy v spravodajských médiách ukazujú zlo, násilie, nešťastia a katastrofy... Síce im väčšie zlá a hrôzy zabezpečia momentálne vyššiu sledovanosť ako konkurencii, ale z dlhodobého pohľadu sa z rastu sledovanosti teší Netflix, HBO GO, YouTube, sociálne médiá a ďalší. A to je ale aj dobrá správa pre značky, ktoré majú voľný rozprávkový priestor na šírenie príbehov o dobre. Škoda ho nevyužiť.

Foto: pixabay.com; wendy CORNIQUET