Storytelling: Prečo neuroveda odporúča marketérom rozprávať príbehy?
Nerozprávame príbehy, aby sme zdieľali fakty. Príbehy sú pre nás kľúčom k spôsobu, ktorým ako ľudia dávame zmysel svetu. Aj naše myšlienky sú výsledkom príbehov, ktoré prežívame a ktoré si rozprávame. Analógie v príbehoch s našim životom sú vzormi významov, ktoré vytvárajú emócie. A emócie vytvárajú naše motivácie, ktoré poháňajú naše činy. Emocionálny driver (re)akcie je rýchly, obchádza rácio a nemusí premýšľať. Navyše mozog aj telo reaguje na príbehy chemicky, pri napätí sa zvyšuje kortizol, pri prepojení s druhými ľuďmi oxytocín a pri šťastných koncoch aj dopamín. Z nich práve oxytocín je ingrediencia, ktorá podporuje naše prepojenie s druhými. Dojčiacu matku s dieťaťom tiež spája oxytocín. Dotyky, pohladkania a objímania produkujú oxytocín a upevňujú vzťahy medzi priateľmi, frajermi, aj manželmi. A to isté vyvolávajú príbehy rozprávané značkami. To, ako príbehy menia chémiu mozgu sa dočítate v zaujímavom neuroscience blogu na portáli MW.
Obrázok: pixabay.com; chenspecLaurie Castelli-Gair reveals how neuroscience can show brands' use (and misuse) stories when trying to connect with consumers.https://t.co/LH5b36KvOz
— Marketing Week (@MarketingWeekEd) May 14, 2021