Strategický marketing: 10 krokov, ktoré dajú budúcnosť vašej značke

Peter F. Drucker hovoril, že: „Budúcnosť sa nedá predpovedať, len spoluvytvárať“. Takže, ak chcete mať aj s vašimi produktami budúcnosť, nepodceňujte význam strategického plánovania a nerobte zo stratégie formálnu frašku. Možno namietnete, že dlhšie ako trojročné plány neprinášajú lepšie výsledky ako náhoda, lebo naše mozgy podliehajú systematickým chybám úsudku (prevádzková slepota, prehnaný optimizmus, pasca doteraz vynaložených nákladov, ...) a v dlhšom čase je vyššia pravdepodobnosť, že sa takáto „chybička“ nejako prejaví. Ale aj napriek tomu má strategické plánovanie zmysel. Prináša stabilitu, udržuje orientáciu a zameranie, najmä na riziká a príležitosti. Ak ste stratég, potom si adoptujte 10 krokov z portálu B2C, ktoré vás prevedú od východísk a strategických cieľov, cez identifikáciu potenciálnych hrozieb a príležitostí, zvýšenie flexibility plánov, až ku komunikácii a podnikaniu ďalších krokov. Ale to všetko si radšej pozrite sami vo výživnom blogu.