Svetové reklamy z nadhľadu: Keď všetky značky sveta v reklame hovoria to isté
Pozrime sa dnes na stav "korona" komunikácie z nadhľadu a bez akéhokoľvek úmyslu spochybňovať vážnosť doby. Ak si reklamy zoradíme na jedno miesto, zistíme, ako to vyzerá, keď sa z komunikácie značiek stratí diferenciácia a jedinečnosť. A keď všetci rovnako komunikujú tie isté posolstvá na tú istú cieľovku „všetci“. Hoci sú tieto práce veľmi pekné aj užitočné, ale úprimne, ktoré z nich si vlastne pamätáte?
Ale našťastie sa medzi nimi nájdu aj také, ktoré vyčnievajú a celé to globálne spiknutie identickej komunikácie podrývajú. A súčasne dokazujú, že odlíšiť sa dá všetko. Disney štýlovo oznamuje, že niekde vo vesmíre vypukla Covid Wars, 10. epizóda Star Wars − Attack of Coronavirus.
Šéf indickej televízie Zee News nám pripomína detskú skúsenosť z hry Človeče, nehnevaj sa. V nej mohli vyhrať len tí hráči, ktorí figúrky dostali do domčeka.
You know the game. Stay home and win. pic.twitter.com/3Bot8iFI5n
— Sudhir Chaudhary (@sudhirchaudhary) March 31, 2020
Telenor vo Švédsku vymyslel Malé pozdravy všetkým, čo sú v dosahu vašej premenovanej domácej wifiny.
Click through to see the latest Telenor ad by @DDB_Worldwide, Sweden: A small greeting https://t.co/09ugCwTSpl pic.twitter.com/9fFuDRQ5Wj
— Ads of the World™ (@adsoftheworld) April 12, 2020
V Malajzii nasadili na osvetu štvornohých neustále trénovaných „sadni!-stoj!“ profesionálov.
V USA využili na učenie virtuálnu realitu, ktorá umožňuje ľuďom prispievať na ochranné pomôcky pre zdravotníkov za každý nevedomý dotyk tváre rukami počas videorozhovoru, čím im pomáhajú toto nežiadúce správanie dostať pod vedomú kontrolu.
Na Novom Zélande tiež zúžili cieľovku a ukázali deťom, že aj plyšáci sú doma.
Alebo za zmienku stoja aj kreatívy United Nations, ktoré vytiahli pekný hygienický copy-fór: Všetko, čoho sa dotkneš, môže byť použité proti tebe.
Určite by sa našli aj ďalšie príklady. Takže na záver už len jedno konštatovanie: Tak, ako v prírode mutácie − vybočenia od masy, ktoré dokážu prežiť, posúvajú evolúciu života, tak aj v reklame a evolúcii komunikácie platí to isté. Pozn.: Všetky príspevky sú z portálu Ads of the World. Originálne posty, nevyužité v texte, sú uvedené nižšie.
Every #COVID19 commercial is the same. ? It's for a good reason. They are all getting the same message out: We can do this together! ? #advertising https://t.co/V7RNPfeJwv pic.twitter.com/5kN48DS7RQ
— Ads of the World™ (@adsoftheworld) April 20, 2020
Many children are scared of wearing masks. To help kids feel empowered and safe during, we created COVID WARS: The ultimate face masks that let little rascals transform into their favorite masked villains. See campaign: https://t.co/riscKRS4rv #studentad #starwars #covid19 pic.twitter.com/1L0pczSDgd
— Ads of the World™ (@adsoftheworld) April 20, 2020
Click to see the latest @WIONews ad: You know the Game. Stay at Home to Win. https://t.co/rgIsX0hNkp pic.twitter.com/EWjUWeSi3q
— Ads of the World™ (@adsoftheworld) April 20, 2020
View the new ProBalance ad by Imaginary Friends, Malaysia: Stay Home https://t.co/sQb4IQEBwh pic.twitter.com/J1fnik1J5K
— Ads of the World™ (@adsoftheworld) April 20, 2020
Click to see the latest Facejar ad by Venables Bell & Partners, United States: Facejar https://t.co/4BwJTEphN9 pic.twitter.com/8dDRP9tXnu
— Ads of the World™ (@adsoftheworld) April 18, 2020
Watch the The Warehouse ad by @DDB_Worldwide, New Zealand: Teddy https://t.co/n0o4bP55Fd pic.twitter.com/A2ftCD60By
— Ads of the World™ (@adsoftheworld) April 21, 2020