Svetové reklamy z nadhľadu: Keď všetky značky sveta v reklame hovoria to isté

Pozrime sa dnes na stav "korona" komunikácie z nadhľadu a bez akéhokoľvek úmyslu spochybňovať vážnosť doby. Ak si reklamy zoradíme na jedno miesto, zistíme, ako to vyzerá, keď sa z komunikácie značiek stratí diferenciácia a jedinečnosť. A keď všetci rovnako komunikujú tie isté posolstvá na tú istú cieľovku „všetci“. Hoci sú tieto práce veľmi pekné aj užitočné, ale úprimne, ktoré z nich si vlastne pamätáte?

Ale našťastie sa medzi nimi nájdu aj také, ktoré vyčnievajú a celé to globálne spiknutie identickej komunikácie podrývajú. A súčasne dokazujú, že odlíšiť sa dá všetko. Disney štýlovo oznamuje, že niekde vo vesmíre vypukla Covid Wars, 10. epizóda Star Wars − Attack of Coronavirus.

Šéf indickej televízie Zee News nám pripomína detskú skúsenosť z hry Človeče, nehnevaj sa. V nej mohli vyhrať len tí hráči, ktorí figúrky dostali do domčeka.

Telenor vo Švédsku vymyslel Malé pozdravy všetkým, čo sú v dosahu vašej premenovanej domácej wifiny.

V Malajzii nasadili na osvetu štvornohých neustále trénovaných „sadni!-stoj!“ profesionálov.

V USA využili na učenie virtuálnu realitu, ktorá umožňuje ľuďom prispievať na ochranné pomôcky pre zdravotníkov za každý nevedomý dotyk tváre rukami počas videorozhovoru, čím im pomáhajú toto nežiadúce správanie dostať pod vedomú kontrolu.

Na Novom Zélande tiež zúžili cieľovku a ukázali deťom, že aj plyšáci sú doma.

Alebo za zmienku stoja aj kreatívy United Nations, ktoré vytiahli pekný hygienický copy-fór: Všetko, čoho sa dotkneš, môže byť použité proti tebe.

Určite by sa našli aj ďalšie príklady. Takže na záver už len jedno konštatovanie: Tak, ako v prírode mutácie − vybočenia od masy, ktoré dokážu prežiť, posúvajú evolúciu života, tak aj v reklame a evolúcii komunikácie platí to isté. Pozn.: Všetky príspevky sú z portálu Ads of the World. Originálne posty, nevyužité v texte, sú uvedené nižšie.