TOP inšpiratívne ženy a spíkerky na konferencii Marketing RULEZZ 2025 [ II ]

Tohtoročný Marketing RULEZZ sa nesie v znamení témy Double IMPACT. Dobrý marketing totiž nie je len o kompromisoch, ale o schopnosti zvládať protiklady: brand building vs. performance, kreativitu vs. dáta, intuíciu vs. technológie, masou a personalizáciou či medzi zákonitosťami a a freestyleom. Skutočný „double impact“ nastáva práve vtedy, keď dokážeme držať tieto protipóly prepojiť a vyťažiť tak z ich maximum. Preto sme aj našim ďalším TOP spíkerkám na konferencii Marketing RULEZZ položili otázku:

Ako vo svojej práci spájate tieto uvedené protiklady? Prípadne iné tak, aby priniesli pozitívny dopad na značku aj na biznis? A ktorý z týchto protikladov je pre vás osobne najväčšou výzvou?

Pozrite si ďalšie tri pohľady našich TOP spíkeriek na konferecii Marketing RULEZZ 2025:

Ivana Zelizňáková - CMO, CCO | BALTRIO

Celý svoj profesionálny život v marketingu pôsobím v oblastiach, ktoré majú buď negatívnu konotáciu, alebo patria do tzv. bezemočných sektorov. Na začiatku som sa spoliehala najmä na intuíciu – nie vždy to však fungovalo. Dnes svoje rozhodnutia overujem dátami. Dôležitá je však aj ich integrácia a správna interpretácia – to, čo nazývame kontext trhu. Samotné čísla alebo aj dobrý nápad môžu bez kontextu zavádzať.

V každej menšej firme som sa stretla s dilemou performance vs. brand. Dáta vždy hovoria v prospech výkonu – sú okamžité a zdá sa, že sa dajú ľahko dolaďovať. Skúsenosti aj krízy ma však naučili, že v dlhodobom horizonte vyhrávajú investície do značky. Preto je dôležité nájsť správny mix, hoci vo firmách sa o to často zvádzajú veľké súboje. Výnimkou sú korporáty, kde je budovanie značky mimoriadne rozvinutou oblasťou.

Veľkou výzvou je pre mňa aj balans medzi emóciou a nezáujmom. V odvetviach, kde ľudia cítia skôr negatívne emócie alebo vôbec žiadne, je práve marketing nástrojom, ktorý dokáže nezáujem správnym insightom premeniť na pozitívnu emóciu a z nedôvery vybudovať dôveru. Keď sa tieto protiklady podarí spojiť, marketing prestáva byť len o číslach. Stáva sa kreatívnou alchýmiou, v ktorej hrá úlohu intuícia, dáta aj odvaha zariskovať. Ak chcete víťaziť, vždy to musí byť na hrane zákonitostí a freestylu. Každej značke svedčí niečo iné. Dôležité je, aby vedela, kým je.

Slávka Jančíková, Vice President Marketing Europe | Foot Locker

Tak toto je vynikajúca otázka, ktorá mi pripomína klasické rozhovory o rovnováhe medzi prácou a životom (work life balance). Vždy som mala pocit, že ak to zarámcujeme ako "práca verzus život", je to tak trochu pasca. Nie je to hra s nulovým súčtom (zero sum game); ide o nájdenie celkovej životnej rovnováhy.

Rovnakým spôsobom vnímam aj vzťah medzi týmito konceptmi - kreativita a dáta, tradícia a inovácia a podobne. Namiesto toho, aby som ich považovala za protirečenia, vnímam ich ako vzájomne sa dopĺňajúce sily. Skutočné kúzlo nastane, keď nájdeme vyvážený prístup, kde sú obe strany prítomné v našich finálnych plánoch a výstupoch.

Vezmime si napríklad Foot Locker. Sme globálna spoločnosť s americkým dedičstvom, ale naša hlavná filozofia je byť pre komunitu a s komunitou, a to všetko okolo spoločnej vášne pre tenisky (sneaker culture). Zatiaľ čo máme globálne zosúladenie značky, spôsob, akým sa táto vášeň prejavuje, sa v jednotlivých regiónoch líši. V USA je zakorenená v basketbalovej kultúre, zatiaľ čo v Európe je ovplyvnená futbalom. Prijímame tieto lokálne nuansy a zároveň zostávame verní nášmu globálnemu étosu. A napokon, je tiež dôležité mať na pamäti, že rôzne tímy a oddelenia budú prirodzene inklinovať k jednej strane „protikladu“. Môj kreatívny tím sa môže opierať o emócie a storytelling, zatiaľ čo môj mediálny tím je o dátach a analytike. To nie je zlá vec. Práve vďaka tomu sú skvelí vo svojej práci! Mojou úlohou je potom vytvoriť prostredie, kde sa tieto rôzne perspektívy môžu stretnúť. Zabezpečujem, aby sa naše tímy pravidelne rozprávali, vzájomne sa konfrontovali a viedli zdravé diskusie. Cieľom nie je presadiť jeden jediný pohľad, ale inšpirovať ich, aby našli riešenia, ktoré spájajú obe strany mince. Práve v tomto kolaboratívnom trení objavujeme tie najinovatívnejšie a najúčinnejšie riešenia.

A čo je moja najväčšia výzva? Keby som mala euro za každú debatu, keď som musela diskutovať o dôležitosti budovania značky verzus performance marketingu, mohla by som už pravdepodobne odísť do dôchodku! Keď sa biznis spomalí alebo hrozia rozpočtové škrty, marketingové rozpočty (najmä tie na budovanie značky) sú často prvé, ktoré idú preč. Je stále ťažké presne zmerať vplyv investícií do značky a prepojiť ich priamo s príjmami, takže táto investícia je neustále spochybňovaná.

Martina Schmidt, CMO | New Originals Company | Lunter brand

Verím, že skutočné čaro marketingu vzniká vtedy, keď sa naučíme pracovať s protikladmi a neuspokojíme sa len s jednou stranou mince. Čistá kreativita bez spotrebiteľských insightov, dát a trendov síce môže pritiahnuť pozornosť, no len málokedy prinesie očakávané obchodné výsledky. Na druhej strane, slepé spoliehanie sa len na dáta a analytiku tlmí iskru a intuíciu, vďaka ktorým si ľudia dokážu k značke vybudovať hlboké emočné prepojenie. Toto takisto platí aj pri tradíciách verzus inováciách. História dáva značkám váhu, ale prežiť a rásť dokážu len vtedy, keď sa neustále posúvajú vpred. Lunter je toho jasným príkladom: sme značka, ktorá je priekopníkom v rastlinnej strave, sme takmer 35 rokov na trhu, no stále prinášame nové inovácie.

Mojou najväčšou výzvou v súčasnosti je nájsť rovnováhu medzi lokálnym a globálnym. Lunter vznikla ako slovenská rodinná značka s autentickým a silným príbehom. Dnes stojíme pre úlohou pretaviť toto dedičstvo do niečoho, čo rezonuje naprieč Európou, kde sú veľmi rozdielne trhy, a pritom nestratiť esenciu brandu, ktoré nás robí jedinečnými. Práve v tom vidím "dvojitý efekt" - chceme zostať verní svojej DNA a zároveň škálovať značku tak, aby bola úspešná na rôznych trhoch a v odlišných kultúrach.

1000+ Offline+online účastníkov, 50+ spíkrov, 38+ partnerov, 4 sály, 1 afterparty: Najväčšia marketingová konferencia na Slovensku Marketing RULEZZ už 20. novembra 2025, Stará tržnica v Bratislave. Lístky a info: www.marketingrulezz.sk