Veľké značky opäť objavujú offline. Znamená to, že online je off?
Nie, neznamená. No sú bojovníci, ale aj pragmatici, ktorí sa vymedzujú voči digitálnemu marketingu a komunikácii v on-line. Podľa nich je zrejmé, že značky od určitého záberu trhu len z online aktivít nevyžijú. Znamená to ale, že online marketing je zlý a mal by byť vyobcovaný z marketingovej obce? Marketing punk Richarda Marečka upozorňuje na omyly značiek, ktoré to prehnali v online a teraz opäť objavujú off-line. A tiež upozorňuje na rozhovor so Simonom Peelom z Adidasu, ktorý nedávno otvorene priznal, aké hlúposti urobili, a preto teraz hovorí o súčasných výzvach.
A pridávame aj starší blog The Ad Contrain. A o čo v ňom ide? V zásade sa opiera o poznatok, že len 25% investovaných peňazí do online reklamy osloví spotrebiteľa. A okrem presnosti cielenia sú zaujímavé aj ďalšie námietky, ako vysoká „daň“ z technológií, či podvody ovplyvňujúce programatické a iné nákupy reklamy. Ak sa chcete zorientovať v ekosystéme reklamy, tento pomerne rozsiahly text vás trošku postrčí k ďalšiemu hľadaniu správnej cesty a porovnávaniu kontextového a behaviorálneho nákupu reklamy.
The High Cost Of Online Trash: Today's post is aimed at giving civilians -- like copywriters, marketing managers, and auto dealers -- a plain-language, big-picture view of the online display ad environment and a point of view on its pitfalls. https://t.co/zHz9idMk1w
— adcontrarian (@AdContrarian) January 30, 2019