Visiblog: Inšpirácie pre B2B online marketing

Ako je to vlastne s B2B marketingom? Môžeme špekulovať, či je to umelá kategória, ktorá vznikla podľa dvoch z 22 večných zákonov marketingu zostavených Al Riesom a Jackom Troutom, kde prvý hovorí, že „Lepšie je byť prvý, ako lepší“ a druhý dodáva, že „Ak nemôžeš byť prvý, vytvor si novú kategóriu, kde budeš prvý“. Alebo je to nutnosť daná praxou, či zjednodušené označenie cieľovej skupiny. Polemika o tomto môže byť tiež večná, ale faktom je, že aj B2B je pre ľudí. Neuromarketingové štúdie poukázali na to, že B2B musí klásť rovnaký či ešte väčší dôraz na emócie ako B2C, lebo musia ovládnuť rozhodovanie skupiny, nie jednotlivca. V blogu Juraja Saska, CEO digitálnej agentúry Visibility, sa dočítate, že B2B ani B2C nie je, že je len B2H (business to human), lebo na konci sú vždy konkrétne osoby a pridáva 2 rozsiahle a názorné (B2B) prípadové štúdie efektívneho online marketingu.