WTF: Denník New York Times bojuje proti temným vzorom a sám ich využíva
Že nonsens? Nie, tvrdá realita, lebo v prvom rade ide peniaze. Člen redakčnej rady New York Times Greg Bensinger, ide po firmách, ktoré využívajú temné vzory. Aj v prípade labyrintového procesu odhlásenia zo služby Amazon Prime, ktorý vyžaduje viac kliknutí a prezretí obrazoviek. Podobne sú ale na tom aj New York Times, kde sa nedá zrušiť predplatné inak, ako komplikovaným dialógom, ktorý odrádza, lebo stojí veľa času a úsilia. Dokonalá komplikácia odhlasovania = viacej predplatiteľov?! Takže pozor, za dark patterns môžu považované byť aj neférové postupy pri odhlásení sa z objednanej služby a nerobí to dobrý dojem. Ani vtedy, ak ide o New York Times, ktoré vodu kážu, víno pijú. Ale poučenie na konci blogu, na ktorý marketérov upozornil Roger Dooley, hovorí o etickom dizajne a o dôslednom státí na strane zákazníka.
Obrázok: www.nirandfar.comNice article by @nireyal that points out the hypocrisy of @nytimes unsubscribe process: The New York Times Uses the Very Dark Patterns it Derides https://t.co/UwnhZP6FfD #darkpatterns #behavioralscience
— Roger Dooley (@rogerdooley) June 1, 2021