Značka Pure Leaf podkopáva tradičné rozprávky a učí ženy hovoriť: „NIE!“

Aj to, čo zdanlivo vyzerá ako banalita, môže skrývať veľkú ideu a šľachetný cieľ. V kampani No Is Beautiful značka Pure Leaf nabáda ľudí, najmä ženy, aby povedali „NIE!“ veciam, na ktorých nezáleží. Kampaň má širší interaktívny záber, je postavená na insighte, že mnohí ľudia sa cítia nepríjemne, keď majú povedať nie a vyzýva spotrebiteľov, aby sa podelili o svoj vlastný príbeh.

Poznámka: Z môjho pohľadu kurátora a neuromarketéra ide o výrazný počin, lebo z neuromarketingového výskumu, ktorým sme sledovali prácu mozgu počas tvorby rozhodnutí áno/nie na 7.500 úlohách sa ukázalo, že priemerná dĺžka tvorby odpovede „áno“ trvá 0,8 sekundy a tvorba odpovede „nie“ trvá o 50% dlhšie, teda 1,2 sekundy. Mozog preto preferuje odpovede „áno“, lebo vtedy šetrí energiu a výpočtový čas, pričom sa ešte aj bráni tým, že pri rozhodnutí „nie“ nám posúva do vedomia nepríjemné pocity. Vlastne preto má tréning odpovedí „nie“ oveľa väčší význam pre kvalitu života všetkých ľudí, ako si myslíme.