Aj Twitter predával prístup k svojim dátam
Vyzerá to tak, že aj Twitter sa pripojil ku škandálu so zneužívaním dát. Twitter priznal, že v rokoch 2014 a 2015 umožnil platený prístup firme Aleksandra Kogana, známeho aj z kauzy Cambridge Analytica, k dátam svojich užívateľov. Ukázalo sa, že Twitter nemá problém poskytovať platený prístup ku svojim dátam firmám za účelom analýz podujatí či rôznych zákazníckych služieb.
Twitter sa bráni tým, že nepredáva žiadne súkromné dáta a pred získaním prístupu musia klienti vysvetliť, ako plánujú používať tieto údaje a kto bude koncovým používateľom. Tiež sa ukázalo, že “dátové licencie a iné príjmy“ v spoločnosti Twitter sa v prvom štvrťroku zvýšili o 20 % na 90 miliónov dolárov. Nie je to až tak zlé ako s Facebookom, no už teraz je jasné, že sociálne média radi zhodnocujú dáta svojich užívateľov. Nie nadarmo koluje po internete výzva: „Everyone who didn’t sell data to Cambridge Analytica or Aleksandr Kogan please take one step forward. Not so fast!“
Twitter sold Cambridge Analytica researcher public data access https://t.co/cLHHKrdG4T pic.twitter.com/RR3Y54rUz4
— Ad Age (@adage) 1. mája 2018