Copywriting: Neuromarketingové pozadie efektívneho copy textu

Viete že, keď dokážete priamo osloviť vašim textom nevedomú, a teda emocionálnu časť mozgu, tak sa spotrebiteľ skôr rozhodne pre takúto vašu ponuku, alebo si ju aspoň lepšie zapamätá? Vyvetlíme! Rozdiel medzi dvomi copy textami môže byť veľký, lebo aj malé rozdiely vo výbere slov, melódii a rytme majú významný vplyv. Prečo? Ide o to, či slová pri vnímaní, zapamätávaní a rozhodovaní zapájajú inštinktívne a emocionálne vývojovo staré oblasti mozgu − cez priame dráhy, ktoré obchádzajú vedomie, alebo oslovujú vývojovo nové racionálne časti mozgu − cez analytické zložité dráhy, ktoré idú cez vedomie. Samozrejme najefektívnejšie slová (aj podnety) sú tie, ktoré oslovujú nevedomé inštinktívne a emocionálne dráhy, a to platí v marketingovej komunikácii dvojnásobne. A čo je podľa neuromarketingu otvárakom priamych dráh? Egocentrizmus, kontrast, jasnosť-konkrétnosť, začiatok a koniec, zraková zložka vnemu a emócia. Ak pracujete so slovom v reklame, prečítajte si blog, na ktorý upozornil neuromarketing.sk a ako bonus na konci 7 minútového čítania uvidíte ukážku prípadovej štúdie, v ktorej bola AI o 31% efektívnejšia v CPL (cost per lead) pri tvorbe copy textu ako ľudia. Že trochu zložité? Áno, ale poučné:)