Copywriting: Prestaňme tolerovať rodové prešľapy v našom každodennom jazyku

V slovenčine používame na všeobecné pomenovanie mužov a žien takzvané generické maskulínum a to je kameň úrazu. Keby to bolo naopak, čítali by sme v mailoch oslovenia Vážené klientky. Keďže slová plnia myseľ obsahom, potom nás náš jazyk každodenný vedie k rodovým stereotypom, bez ohľadun a to, či nám vadia alebo je nám to jedno. Ale v dobe personalizácie nejde o neriešiteľný problém. Ale sú aj iné prípady, a vtedy treba obmieňať ženské a mužské tvary, formulovať vety rodovo neutrálne alebo oba rody špecifikovať. Peknú pomôcku s názornými príkladmi pre tých, ktorý chcú korektne používať slovenský jazyk a následne aj korektne myslieť, pripravila Kristína Biela z agentúry Marketinger.

Foto: pixabay.com; Sammy-Williams