DIGITÁLNA AGENTÚRA ROKA: Zlatý klinec posilnil lídrov, bodovalo LOCCO i MUW!

Zlatý klinec, ktorý rozdal ocenenia minulý piatok, priniesol do súboja dvoch lídrov rebríčkov DAR a DEA nový zaujímavý moment: Kým THIS IS LOCCO bodovalo vo viacerých digitálnych kategóriách, MUW Saatchi&Saatchi sa darilo najmä v kategórii Digitálna kampaň.

THIS IS LOCCO, líder rebríčka Digitálna agentúra roka (DAR) výrazne posilnil svoju pozíciu získaním spolu až 140 bodov, a to najmä za kampaň Dr. Max Cheat Code, ktorá bodovala vo viacerých kategóriách (napr. Zlato v kategórii Digital – Influencer marketing), ako aj za kampaň Extrémny launch so Separom pre Kaufland Slovensko.

Zaujímavým paradoxom tohto ročníka Zlatého klinca je fakt, že z ADMA agentúr bolo THIS IS LOCCO prakticky jediné, ktoré dokázalo v bodovaných digitálnych kategóriách (pozrite si tu) konkurovať úspešným agentúram mimo ADMA. Medzi nimi bol okrem MUW najúspešnejší MADE BY VACULIK, ktorý s Influendcérkami (Orange) získal Striebornú digitálnu kampaň i Bronz v kategórii Influencer marketing. Ďalšou úspešnou agentúrou, ktorá bodovala v digitálnych kategóriách Zlatého klinca, bol Mannschaft (Bronz za kampaň „Nerobíme si žarty“, klient Otvorená kultúra). Zaujímavosťou tohto ročníka je, že v kategórii Digital Craft (EXECUTION) nezískal nikto nielenže žiadnu cenu, ale ani shortlist. Táto kategória bola s trojicou prihlásených prác zrejme najslabšou kategóriou tohtoročného Zlatého klinca. Rebríček DAR tak po Zlatom klinci priniesol významnejšie body prakticky len jeho lídrovi, agentúre THIS IS LOCCO, hoci bodovali aj agentúry TRIAD, oh my DOT či Socialist.

DAR (Digitálna agentúra roka 2025 – ku 19. 9. 2025):

1. THIS IS LOCCO – 22,20 percentuálnych bodov

2. TRIAD Advertising – 8,21 percentuálnych bodov

3. oh my DOT – 8,04 percentuálnych bodov

4. PS:Digital – 7,23 percentuálnych bodov

5. Zenith Media – 7,06 percentuálnych bodov

Hoci MUW Saatchi&Saatchi získalo za svoje svetoznáme Bubliny (Slovak Telekom) Grand Prix, bolo to v kategórii Integrovaná kampaň, nie Digitálna kampaň, ktorá sa započítava do rebríčkov Digitálna agentúra roka (DAR) a Digital Excellence Awards (DEA). MUW takto síce prišlo o 150 bodov v kategórii IDEAS, presne toľko však získalo v súčte najmä vďaka dvom digitálnym kampaniam, ktoré získali dve Striebra (kampaň Poklady Slovenska pre VÚB Banku a kampaň Absolventka šikany pre Slovak Telekom). V rebríčku DEA posilnila pozícia MUW Saatchi&Saatchi a agentúra MADE BY VACULIK poskočila na 2. miesta rebríčka, body si ešte pripísali Mannschaft a Wiktor Leo Burnett.

DEA (Digital Excellence Award 2025 – ku 19. 9. 2025):

1. MUW Saatchi & Saatchi – 27,13 percentuálnych bodov

2. MADE BY VACULIK – 8,95 percentuálnych bodov

3. Spotibo – 8,88 percentuálnych bodov

4. Mannschaft – 7,38 percentuálnych bodov

5. WAVEMAKER Slovakia – 5,53 percentuálnych bodov

„Súťažná“ jeseň bude onedlho pokračovať ďalšou česko-slovenskou súťažou mediálnych projektov FLEMA a čakajú nás aj poslené bodované súťaže The Drum Awards, Global Search Awards, Golden Drum, AWWWARDS a FWA. A prirodzene do finálového súboja prispejú aj výsledky exkluzívneho prieskumu znalosti digitálnych agentúr (TOP AWARENESS), ktorý realizuje TheMarketers.biz spolu s Go4Insight na Paneli marketingových profesionálov.

Výsledky rebríčkov DAR aj DEA budú oficiálne predstavené na afterparty Digitálna agentúra roka v rámci konferencie MARKETING RULEZZ 2025, ktorá sa uskutoční 20. novembra 2025 v Starej tržnici v Bratislave.