Ekonomická recesia: Marketéri, ste na ňu pripravení?
Keď v ekonomike nastanú zlé časy, marketing je obyčajne prvý, ktorý to v biznise schytá naplno. Kto neverí, nech si skúsi spomenúť na roky 2008 a 2009 alebo aspoň sa na ne spýtať starších marketingových kolegov, ako to vtedy bolo aj u nás na Slovensku. Dnes sme však ešte vysmiati – biznisu sa darí už niekoľko rokov po sebe a „double digit“ ročné nárasty nie sú ničím neobvyklým, ale... je tu Brexit, tri štvrtiny amerických ekonómov predpovedá recesiu už v roku 2021 a aby toho nebolo málo, Ministerstvo financií SR bolo nedávno nútené revidovať úroveň hospodárskeho rastu Slovenska, samozrejme smerom nadol. Je fajn, že tento blog z portálu B2B Marketing sa už teraz venuje tomuto problému a prináša základné postrehy pre korporátnych marketérov: Ako ochrániť svoj marketingový rozpočet a v tom horšom prípade aj svoju pracovnú pozíciu. Je preto dobré si uvedomiť, že manažment firmy v prípade recesie znáša celkový finančný risk, kým marketing riskuje „len“ reputáciu“ svojej značky, čo nie to isté. A tiež nezabúdajte, že je výhodné budovať strategické spojenectvo so „sales“ oddelením firmy, pretože žiadny manažment si nedovolí nepočúvať, čo mu hovoria jedným hlasom marketing a predaj. Kľúčom k úspechu je však vo všetkých prípadoch CFO, takže marketéri - už ste dnes pochválil vášmu finančnému riaditeľovi jeho kravatu?:)