Facebook má čo naprávať. Zlepšia mu novinky imidž?
Kým Mark Zuckerberg žehlí situáciu po Cambridge Analytica pred politikmi, samotný Facebook chce naštrbenú povesť zmeniť a prechádza do PR ofenzívy uvádzaním noviniek:
Facebook pridá ako novinku hneď viac druhov QR kódov: QR kód s automatickým ‘páči sa‘ pre stránku, či pre kontrolu polohy firmy a ďalšie.
Objavili sa správy, že Facebook testoval novú možnosť, aby užívatelia mohli ovplyvňovať komentáre tlačidlami ‘Upvote‘ a ‘Downvote‘. Najlepšie komentáre by tak pomocou pozitívneho označenia mohli získať lepší ‘engagement‘ a negatívne označenia by mohli pomôcť vyfiltrovať 'toxický' obsah.
Facebook takto chce čeliť hneď dvom problémom. Prvým je varovanie veľkých zadávateľov, že ak sa sociálne platformy nezbavia toxického obsahu (konšpirácie, hoaxy, hejty, nadávky, ...) presunú rozpočty inam a druhým je strata dôvery používateľov po prevalení škandálu Cambridge Analytica a únikom osobných informácií o viac ako 80 mil. užívateľoch. Nuž Facebook sa naozaj teraz musí veľmi snažiť, aby obnovil dôveru u všetkých - užívateľov aj zadávateľov reklamy.