Manipulácia v marketingu: Dá sa, ale ako to robiť eticky?

Manipulácia je dobrá vec, ale ako všetko dobré, aj ona sa môže zvrhnúť. Takže, kde sú tie hranice, za ktoré sa neoplatí chodiť? A viete, že sa dá manipulovať vedome a pritom eticky? Ak máte s manipuláciou problémy, ďalej ani nečítaje.

Väčšia časť našej mysle pracuje mimo vedomej kontroly. Filtruje a spracúva množstvo podnetov z okolia a spomienok z pamäti. Takže na rovinu: Manipulácia je čokoľvek z nášho okolia, čo pohne našou mysľou! A to, ako ňou pohne, je vecou spomienok. Manipulácii našej mysle akýmkoľvek podnetom zvonku sa preto nikdy nevyhneme. Vďaka tomu funguje +/- marketing (reklama, príspevok na sociálnej sieti, vplyv influencera, ale aj výchova). Akurát správna manipulácia je efektívnejšia.