Mark Ritson: Good Purpose, Bad Purpose − marketéri, nezjednodušujte argumenty

Má chronicky známa majonéza Hellmann‘s hovoriť o účele značky, že je o šalátoch a sendvičoch? Naproti tomu Dove kampane „Za skutočnú krásu“ boli na účele značky postavené a fungovali. Názor Marka Ritsona na „brand purpose“ zahŕňa viac uhlov pohľadu. Ide o pokračovanie diskusie k štúdii Petra Fielda IPA, Effworks Global 2021 a kritike Unileveru za slabú finančnú výkonnosť jedným finančným analytikom − že sa zameriava príliš na udržateľnosť na úkor nákladov. Mark pripomína marketérom, ktorí hľadajú všeobecné pravidlo na riadenie značky, že každá značka je iná a každá by mala hrať svoju hru inak. A z toho plynie, že v marketingu neexistujú žiadne všeobecné pravidlá. Preto netreba argumenty za alebo proti zjednodušovať. Viac z tejto úžasnej argumentácie, ktorá bude lahôdkou pre marketingových filozofov alebo nekompromisných marketérov zameraných na zisk, nájdete na portáli MW.

Foto: pixabay.com; @ tohma.