MARKETER!S LIVE: Dosť bolo korony! Plnia marketéri túžby spotrebiteľov?
Viete, že mentálny svet marketérov a spotrebiteľov sa radikálne líši? Kým pod vplyvom karantény na Slovensku dostalo pod tlak svoje marketingové rozpočty krátením až 85% firiem, pod finančný tlak sa dostalo len 15% spotrebiteľov. Dva uhly pohľadu, dva rozdielne svety. Navyše rekordný počet spotrebiteľov sa chystá stráviť letnú dovolenku na Slovensku, kde budú míňať peniaze. Preto sa im musíte pripomenúť, lebo stále platí, že kto: „Zíde z očí, zíde z mysle“. Aj tieto myšlienky odzneli v druhom, dátami nabitom MARKETR!S LIVE − DOSŤ BOLO KORONY! A tu sú závery:
1. PRELAĎTE SA NA OPTIMIZMUS A KOMUNIKUJTE! Teda, ak váš segment nezamrzol v korone. Veľká väčšina vašich konkurentov krátila marketingové rozpočty, čo umožní vyniknúť tým, čo komunikujú nalpno. Marketéri sú vystresovanejší, než je zdravé, lebo 85% firiem krátilo marketingové rozpočty a len 77% očakáva pokles tržieb. Nezamieňajte si zdravotnú krízu s hospodárskou.
2. NEZABÚDAJTE, ŽE SPOTREBITELIA MAJÚ PENIAZE! Všetky indície, insighty aj neuromarketingové východiská naznačujú, že spotrebitelia a ich mozgy sú prednastavené na návrat do starých rutín pred koronou. Nečakajte nového spotrebiteľa, iný normál, lepší a na hodnotách založený svet. 15% spotrebiteľov je pod finančným tlakom. Ale 78% v pohode a 74% považuje za normálne, ak sa im značky aj napriek karanténe snažia predávať.
3. MAJTE ODVAHU CHCIEŤ VIAC! Inšpirujte sa, pochopte spotrebiteľa, buďte mu na očiach, udržujte s ním vzťah, motivujte ho k návratu k vám. A nezabudnite, že situácia sa každú chvíľu mení alebo sa môže zmeniť, preto buďte pripravení okamžite reagovať na vývoj.
To sú 3 hlavné odporúčania, ktoré vám umožnia ísť ďalej. Korona už nebaví 83% ľudí a post-korona svet bude ako ten starý, s jednou výnimkou. Digitálna transformácia urýchlila počas 2-3 mesiacov vývoj digitálnej gramotnosti o 2-3 roky. O rozpočtoch, spotrebiteľoch a príkladoch dobrej praxe s hosťom Rasťom Kočanom, partnerom výskumnej agentúry Go4insight diskutovali kurátori portálu MARKETERIS.sk Palo Hapák a Miro Švec. Ak vás téma alebo odporúčania zaujali, pozrite si celý 47 minútový záznam diskusie.
Foto na titulke: Marketeris.sk.