Marketing RULEZZ: Čo keď značka prestane komunikovať? Rachel Kennedy to vie!
Viete, že keď značka stíchne, trh si to všimne? Čo sa stane, keď značka prestane komunikovať? Mnohí marketéri to tušia, ale Rachel Kennedy z austrálskeho Ehrenberg-Bass Institute má v rukách nie len tušenie, ale aj jasné dôkazy.
Rachel spolu so svojimi výskumníkmi analyzovala správanie stoviek značiek naprieč 22 kategóriami počas viac ako 20 rokov. A výsledky? Výsledky sú znepokojivo jednoznačné:
• 1 rok bez reklamy = pokles trhového podielu o 10%
• 2 roky bez reklamy = pokles trhového podielu o 20%
• 3 roky bez reklamy = pokles trhového podielu o 28%
A zároveň platí, že čím dlhšie značka mlčí, tým väčšie sú straty a menšie značky svoj podiel strácajú rýchlejšie. Téma „When Brands Go Dark“ tak nie je len pútavý titulok, ale dôležité upozornenie pre všetky značky, ktoré v čase rozpočtových škrtov zvažujú vypnutie komunikácie.
Rachel Kennedy dnes patrí medzi najvýraznejšie tváre marketingovej vedy a jej výskum je opretý o dôsledné dáta, nie o domnienky. Aj preto sme radi, že príde na Marketing RULEZZ 2025, kde osobne predstaví zásadné marketingové zákony založené na vedeckých dôkazoch.
Nenechajte si ujsť exkluzívne vystúpenie profesorky Rachel Kennedy, Associate Director v Ehrenberg-Bass Institute a pravej ruky celosovetovo rešpektovaného Byrona Sharpa na konferencii Marketing RULEZZ – Double IMPACT v bratislavskej Starej tržnici 20. novembra 2025! Najvýhodnejšie registrácie len do 31. júla 2025 TU.
Ak to myslíte s vašou značkou a s vaším marketingom trocha vážne, tak si prebehnite aktuálny rozhovor Rachel Kennedy s Andrew Mitrakom z Google Workspace a uvidíte sami, že to stojí na aspoň zamyslenie!
(Informácie z tohto rozhovoru boli použité aj v tomto článku)