Marketingová psychológia: Ako sociálne médiá menia náš pohľad na nás samotných
Spätná väzba, zrkadlenie, nám hovorí o tom, akí sme podľa ostatných a čo má na nás väčší vplyv, ako si pripúšťame. Proces sebapoznávania pozostáva z hľadania rovnováhy podľa toho, ako nás vnímajú ostatní, aké si o tom utvárame predstavy a akou mašinériou pocitov reagujeme na tieto úsudky prichádzajúce zvonka a zvnútra. Sociálne siete zväčšili počet „zrkadiel“, ktorými získavame spätnú väzbu o nás samých a výrazne ovplyvnili utváranie našej identity, ktorá sa v kyberpriestore mení ľahšie, než v realite. Na druhej strane, ako uvádza štúdia citovaná v All About Psychology, ľudia po spätnej väzbe k tvorbe ich digitálneho obsahu reagovali celým radom pozitívnych reakcií: Od pocitov dôvery, cez rôzne zlepšenia vlastností a kreativity, až po správne sociálne interakcie. A to je to, čo je prekvapujúce, zaujímavé a zároveň aj využiteľné v praxi pri práci s Youtubermi či influencermi.