Marketingová psychológia: Čo je intuícia a na čo je dobrá?
Intuícia je jeden z dvoch typov myslenia, je automatická, rýchla a nevedomá, kým analytické myslenie je pomalé, logické, vedomé a zámerné. Keďže sme súčasťou západnej kultúry, ktorá podľahla omylu, preceňujeme analytické myslenie.
Intuícia spája skúsenosti - minulé správanie s emóciami a podľa najnovších výsledkov neurovýskumov, spolupracuje s analytickým myslením. A čo to znamená? Ak robíte výskumy a ľudia vám nevedia opísať rozhodovanie, pamätajte, že intuícia je nevedomá - preto ani pri najlepšej vôli nemôžeme vedome popísať dôvody rozhodnutia. A ak tvoríte reklamy, riešte emócie rovnocenne a rovnako dôsledne ako posolstvo. Emócie ovplyvňujú intuíciu a tá zase ovplyvňuje, ba až prednastavuje analytické myslenie, aj rozhodovanie.