Marketingová psychológia: Čo je pareidólia a prečo má :-) mimoriadny význam?

Prečo sú ľudia ochotní zaplatiť za sendvič pripomínajúci usmiatu tvár, či za hrianku so škvrnitým obrazom podobným panne Márii nehorázne peniaze? Lebo zafungoval jav v našom mozgu zvaný pareidólia. Ten sa vyskytuje vtedy, keď nejednoznačné obrazy pripomínajúce tvár si náš mozog interpretuje definitívne a jednoznačne ako tvár. Podobne ako mraky, ktoré vytvárajú tiež rôzne náhodné tvary a niektoré sa môžu tiež podobať na ľudskú tvár, či postavu zvieraťa. Dokonca túto schopnosť majú aj produkty.

Zistite, čo je pareidólia, vďaka ktorej funfujú aj smajlíci a nezabudnite: Ak budete mať produkt, ktorý aspoň vzdialene pripomína ľudskú tvár, zvýraznite to a každý, kto na vizuál pozrie, produkt určite uvidí. Tváre (oči + ústa) náš mozog neignoruje, spracúva ich s najvyššou prioritou, pripisuje im mimoriadny význam. Dokonca aj tým, ktoré vyvolala pareidólia.