Marketingová psychológia: Čo nás naučili rakety o zmene ľudského správania

Pri rakete je to jasné. Čím bude mať nižšie trenie, tým rýchlejšie poletí, to je základ. Ale to nepostačuje, lebo vzlietne len taká, ktorá má paliva tak akurát. Ak je ho veľa, potom zostane na zemi. Ak je ho málo, síce vzlietne, ale potom sa zrúti a padne na zem. Vesmírny let je určený vzťahom trenia a paliva. U spotrebiteľov je to rovnaké. Ak si odmyslíme bariéry, ktoré bránia určitému správaniu, potom trenie komplikuje zmenu správania a palivo − motivácia, zmenu podporuje. Ale prečo ľudia nemenia správanie? Prečo aj vyššia zľava funguje horšie, ako niečo menšie zadarmo? Podobných otázok je viac. Súčasťou blogu s odpoveďami na viaceré takéto otázky, je aj case study zachytávajúca zmenu finančného správania najchudobnejších ľudí z Kene, ktorú neurovedec, profesor Dan Ariely prezentoval vlani aj na Marketing Festivale. Na túto zaujímavú prípadovú štúdiu, ale aj blog, upozornil komunitu marketérov Marketing Punk Richarda Marečka.

Foto/Obrázok na titulke: pixabay.com.