Marketingová psychológia: Smiech je prevenciou pred trápením

Čo všetko robíte pre potešenie, radosť, veselosť? Veľa, ak náhodou nie ste „obeť“, ktorá nie je šťastná, kým nie je nešťastná. K radosti patrí aj smiech, ktorý nie je celkom spoločenský fenomén, ale je to spôsob osobnej reakcie, vyrovnávanie sa s určitými situáciami a spôsob ich prežívania. Ak majú ľudia vysvetliť svoj smiech, potom najčastejšie volia slová: „bolo to smiešne“, ale väčšina ho už ďalej neanalyzuje. Preto je dobré, ak značky dokážu rozosmiať ľudí len tak tým, že prinášajú smiešne veci. Smiech oslobodzuje, uvoľňuje napätie.

Prečo okrem čistého smiechu existuje „smiech cez slzy“? Lebo až 90% mozgových procesov pri smiechu a plači je totožných. V každodennom jazyku máme tiež túto stopu: „Neviem, či mám plakať alebo sa smiať“. Smiech je, vedecky povedané, odpoveďou na incident v priestore vyvolávajúci mierne emocionálne napätie. Preto výzva: „don't sweat the small stuff - laugh instead“ sa dá previesť aj na marketing a komunikáciu na sociálnych sieťach: „Nedovoľte, aby sa vaše publikum trápilo nad maličkosťami, podporujte ho v tom, aby sa smialo, hoci aj cez slzy.“