Marketingová psychológia: Trollovia. Čo sú to za ľudia a čo s nimi?
Sú trollovia ľudia ako my, ktorí majú len zlý deň? Faktom je, že trollovia znehodnocujú fóra a každý digitálny marketér sa s ich vandalizmom skôr či neskôr stretne. Preto je dobré pochopiť, kedy a ako sa ľudia menia na trollov, lebo nejde vždy o sociopatov a sadistov. Odpovedá štúdia komentárov na portáli CNN, z ktorej vyplýva, že kritická je hlboká nedeľná noc. Katalyzátorom premeny je „blbá“ nálada a zlobu tento človek potom prenáša ako infekciu aj na iné fóra. Spúšťačom sú často úvodné komentáre spomínajúce trollov. AI môže predikovať potenciálne nebezpečenstvo a upozorniť moderátorov na riziká, aby mohli včas zasiahnuť. A čo pomáha? Sociálne intevencie, uvedené pravidlá komunity, či zmena kontextu diskusie pomocou konštruktívnych pripomienok. Zaujímavá analýza.