Marketingová samovražda: Prečo European Super League skončila skôr, ako začala?

Buď rozumiete trhu alebo nie. Rýchla smrť ESL (European Super League) má 3 zložky: Elitné európske kluby chceli riešiť zvýšenie ziskov, nie potreby fanúšikov, ktorí hneď po oznámení vzniku ESL pomerne hlučne protestovali (1). Tlačová správa obsahovala 7× ekonomické pojmy − financie, ekonomika, príjmy, reklama a len 2× výrok lepší futbal, čím „produkt“ ESL hovoril o sebe, nie o tom, čo z toho zákazník, fanúšik má (2). Neprebehla interná diskusia, zaskočení boli viacerí tréneri aj hráči a ich vyhlásenia proti ESL dosiahli na YouTube za pár hodín milióny videní. Skazu ESL dokonala UEFA, ktorá dodala, že hráči zapojení do ESL nebudú môcť reprezentovať svoje krajiny (3). Poučná analýza marketingového fiaska ESL na portáli MW je prispôsobená podľa modelu diagnostiky, stratégie a taktiky Marka Ritsona.

Obrázok: www.marketingweek.com