Názor Jamesa Hurmana: Prečo je Ehrenberg-Bass Institute zhubný pre marketérov?

James Hurman z novozélandského Aucklandu „vystrelil“ silné slová namierené proti Ehrenberg-Bass Institute (EBI) University of South Australia a ich učeniu. Hlavná Jamesova výčitka by sa dala interpretovať, ako námietka k princípom reklamnej a marketingovej efektívnosti, že zavedením nového pravidla pre B2B: 95/5, zbytočne mätú marketérov.

Pravidlo hovorí, že 95 % B2B zákazníkov je mimo trhu a momentálne nakupuje len 5% (lebo frekvencia nákupu, napríklad, počítačov, áut, alebo aktivít ako je zmena banky sa odohráva v horizonte 4+ rokov, a preto je krátkodobá reklama neúčinná). Keďže väčšina marketérov očakáva výsledky svojej kampane do 2 týždňov, ľahko si výsledky môžu vyhodnotiť tak, že reklama nefunguje. (Viac info o pravidle 95/5 na portáli EBI.) James neprehliadol ani pravidlo Long and Short Therm (60/40) od Petra Fielda a Lesa Bineta a tiež namieta, že nestačí len vyhrať, ani pri tvorbe teórie ignorovať vplyv emočnej väzby spotrebiteľa k značke.

Ak sledujete aj súčasný diskurz okolo vývoja marketingovej teórie a efektivity reklamy, potom si prečítajte (vypočujte) blog Jamesa Hurmana. A ak budete mať otázky alebo nebodaj pochybnosti o záveroch Lesa Bineta, alebo výskumoch EBI, budete si ich môcť vydiskutovať priamo s Lesom Binetom , Group Head of Effectiveness at adam&eveDDB a profesorkou EBI Magdou Nenyc-Thiel v Bratislave na konferencii Marketing RULEZZ: Back to the ROOTS 22-11-2023 v Starej tržnici. Na textík upozornil marketérov sám Les Binet a zaujmavé sú aj komentáre pod postom.

Post LI

James Humran sa označuje za kreatívneho a láskavé=ho človeka, inovátora, experta na účinnosť reklamy a je tiež Founder/Co-founder spoločností Previously Unavailable, Tracksuit, AF Drinks and Toothcrush a Programme Director na Master of Advertising Effectiveness.

Foto: www.mi-3.com.au.